Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj automatizovaného systému videoinspekce železničního roštu - ověřená technologie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27223663%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/27223663:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vývoj automatizovaného systému videoinspekce železničního roštu - ověřená technologie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ​ Stručný popis novosti technologie a výrobku Značný přínos implementovaného řešení je integrace technologii tensorflow, openCV v rámci zpracování dat a analýzy pomocí série neuronových sítí. Ty jsou dále kombinovány s detailními snímky z lineárních kamer a unikátní datovou základnou vzniklou během projektu. Unikátním způsobem toto řešení využívá několik rozdílných neuronových sítí pro různé části řešené úlohy. Celý řetězec je paralelizován a využívá výpočtů na grafických kartách pro získání odpovědí v co nejkratším čase. V rámci projektu jsme vytvořili a implementovali vlastní neuronové sítě, které nejsou převzaté od třetích stran a tyto sítě jsou specificky naučené rozpoznávat charakter upevňovadel a jejich defektů na železnicích České republiky. Využitelnost je z historických důvodů 100% možná i na celé železniční síti na Slovensku a dále v řadě zemí střední a západní Evropy. Nasazení v Americe, Asii nebo Africe by vyžadovalo kontrolní měření pro detekci případných specifik místních železničních tratí. ávěrečné ustanovení protokolu ověření technologie V projektu implementovaný vyhodnocovací software spolehlivě zpracovává pořízená data. Sada implementovaných a vyvinutých neuronových sítí, které jsou součástí vyhodnocovacího řetězce, plně identifikuje všechna upevňovadla použitá na železniční síti České republiky. Jedná se o tyto typy upevňovadel: • K, • KS12, • KS24, • W14, • FCI Pro uvedené typy upevňovadel řešení poskytuje spolehlivou identifikaci a klasifikaci defektů, které způsobují různé úrovně nebezpečnosti pro provozování železniční dráhy. Aplikace na svém výstupu poskytuje seznamy defektů s lokalizací, klasifikací a fotodokumentací. Seznamy defektů následně přeberou traťové okrsky a plánují opravy železničního svršku.

  • Název v anglickém jazyce

    Vývoj automatizovaného systému videoinspekce železničního roštu - ověřená technologie

  • Popis výsledku anglicky

    ​ Stručný popis novosti technologie a výrobku Značný přínos implementovaného řešení je integrace technologii tensorflow, openCV v rámci zpracování dat a analýzy pomocí série neuronových sítí. Ty jsou dále kombinovány s detailními snímky z lineárních kamer a unikátní datovou základnou vzniklou během projektu. Unikátním způsobem toto řešení využívá několik rozdílných neuronových sítí pro různé části řešené úlohy. Celý řetězec je paralelizován a využívá výpočtů na grafických kartách pro získání odpovědí v co nejkratším čase. V rámci projektu jsme vytvořili a implementovali vlastní neuronové sítě, které nejsou převzaté od třetích stran a tyto sítě jsou specificky naučené rozpoznávat charakter upevňovadel a jejich defektů na železnicích České republiky. Využitelnost je z historických důvodů 100% možná i na celé železniční síti na Slovensku a dále v řadě zemí střední a západní Evropy. Nasazení v Americe, Asii nebo Africe by vyžadovalo kontrolní měření pro detekci případných specifik místních železničních tratí. ávěrečné ustanovení protokolu ověření technologie V projektu implementovaný vyhodnocovací software spolehlivě zpracovává pořízená data. Sada implementovaných a vyvinutých neuronových sítí, které jsou součástí vyhodnocovacího řetězce, plně identifikuje všechna upevňovadla použitá na železniční síti České republiky. Jedná se o tyto typy upevňovadel: • K, • KS12, • KS24, • W14, • FCI Pro uvedené typy upevňovadel řešení poskytuje spolehlivou identifikaci a klasifikaci defektů, které způsobují různé úrovně nebezpečnosti pro provozování železniční dráhy. Aplikace na svém výstupu poskytuje seznamy defektů s lokalizací, klasifikací a fotodokumentací. Seznamy defektů následně přeberou traťové okrsky a plánují opravy železničního svršku.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EG17_107%2F0011235" target="_blank" >EG17_107/0011235: Zlepšení automatizovaného systému videoinspekce železničního roštu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    CZ.01.1.02/0.0/0.0/17_107/0011235

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Značný přínos implementovaného řešení je integrace technologii tensorflow, openCV v rámci zpracování dat a analýzy pomocí série neuronových sítí. Ty jsou dále kombinovány s detailními snímky z lineárních kamer a unikátní datovou základnou vzniklou během projektu. Unikátním způsobem toto řešení využívá několik rozdílných neuronových sítí pro různé části řešené úlohy. Celý řetězec je paralelizován a využívá výpočtů na grafických kartách pro získání odpovědí v co nejkratším čase. V rámci projektu jsme vytvořili a implementovali vlastní neuronové sítě, které nejsou převzaté od třetích stran a tyto sítě jsou specificky naučené rozpoznávat charakter upevňovadel a jejich defektů na železnicích České republiky. Využitelnost je z historických důvodů 100% možná i na celé železniční síti na Slovensku a dále v řadě zemí střední a západní Evropy. Nasazení v Americe, Asii nebo Africe by vyžadovalo kontrolní měření pro detekci případných specifik místních železničních tratí.

  • Ekonomické parametry

    zatím nerelevantní

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    27223663, 64050696

  • Název vlastníka

    ENEX GROUP s.r.o., FoxCom s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem