Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučování založené na kompetencích pro studijní programy záchranář a všeobecná sestra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27235530%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27235530:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf" target="_blank" >https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyučování založené na kompetencích pro studijní programy záchranář a všeobecná sestra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola "Vyučování založené na kompetencích pro studijní programy záchranář a všeobecná sestra" se zaměřuje na kompetenční vzdělávání, které se odvíjí od jasně definovaných cílů. Studenti postupují vlastním tempem a prokazují splnění konkrétních kompetencí, což zajišťuje efektivní přípravu na jejich budoucí praxi. Definice a cíle: Kompetenční vzdělávání stanovuje hmatatelné výsledky, které studenti musí dosáhnout pro úspěšné zakončení kurzu. Na rozdíl od tradičního testování zahrnuje osvojení praktických dovedností, nikoli jen znalostí. Flexibilita: Studenti mohou věnovat více času obtížnějším oblastem a rychleji postupovat v oblastech, které zvládají snadno. Příklady kompetencí: Například u zdravotnického záchranáře může jít o schopnost analyzovat rozhovor s pacientem a diagnostikovat možné nemoci. Koncepce českého prostředí: Nová Koncepce ošetřovatelství schválená Ministerstvem zdravotnictví ČR zdůrazňuje význam kvalitní vzdělávací struktury a praxe, která podporuje spolupráci mezi všemi aktéry. Text zdůrazňuje, že kompetenční vzdělávání poskytuje studentům reálné, uplatnitelné dovednosti a zároveň flexibilitu v jejich vzdělávací cestě. Je postaveno na moderních metodách a podporuje jak osobní růst studentů, tak profesionalizaci nelékařských zdravotnických oborů.

  • Název v anglickém jazyce

    Competency-based teaching for paramedic and general nurse study programmes

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter "Competence-based education for paramedic and general nurse curricula" focuses on competence-based education, which is based on clearly defined objectives. Students progress at their own pace and demonstrate the achievement of specific competences, which ensures effective preparation for their future practice. Definition and objectives. Unlike traditional testing, it involves the acquisition of practical skills, not just knowledge. Flexibility. Examples of competencies: For example, for a paramedic, this might be the ability to analyse a patient interview and diagnose possible illnesses. Concept of the Czech environment: The new Nursing Concept approved by the Ministry of Health of the Czech Republic stresses the importance of a quality educational structure and practice that promotes collaboration between all actors. The text stresses that competency-based education provides students with realistic, applicable skills as well as flexibility in their educational pathway. It is based on modern methods and promotes both the personal growth of students and the professionalisation of non-medical health professions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000205" target="_blank" >TL03000205: Osobní vzdělávací prostředí vysokoškolských studentů zdravotnických oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Osobní vzdělávací prostředí studenta: Učebnice pro učitele zdravotnických nelékařských oborů na vysokých školách.

  • ISBN

    978-80-86302-66-9

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    8-14

  • Počet stran knihy

    172

  • Název nakladatele

    Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly