Vyučování založené na kompetencích pro studijní programy záchranář a všeobecná sestra
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27235530%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27235530:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf" target="_blank" >https://www.vszdrav.cz/media/aktivity%20vsz/projekty/ta%C4%8Dr/u%C4%8Debnice.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyučování založené na kompetencích pro studijní programy záchranář a všeobecná sestra
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola "Vyučování založené na kompetencích pro studijní programy záchranář a všeobecná sestra" se zaměřuje na kompetenční vzdělávání, které se odvíjí od jasně definovaných cílů. Studenti postupují vlastním tempem a prokazují splnění konkrétních kompetencí, což zajišťuje efektivní přípravu na jejich budoucí praxi. Definice a cíle: Kompetenční vzdělávání stanovuje hmatatelné výsledky, které studenti musí dosáhnout pro úspěšné zakončení kurzu. Na rozdíl od tradičního testování zahrnuje osvojení praktických dovedností, nikoli jen znalostí. Flexibilita: Studenti mohou věnovat více času obtížnějším oblastem a rychleji postupovat v oblastech, které zvládají snadno. Příklady kompetencí: Například u zdravotnického záchranáře může jít o schopnost analyzovat rozhovor s pacientem a diagnostikovat možné nemoci. Koncepce českého prostředí: Nová Koncepce ošetřovatelství schválená Ministerstvem zdravotnictví ČR zdůrazňuje význam kvalitní vzdělávací struktury a praxe, která podporuje spolupráci mezi všemi aktéry. Text zdůrazňuje, že kompetenční vzdělávání poskytuje studentům reálné, uplatnitelné dovednosti a zároveň flexibilitu v jejich vzdělávací cestě. Je postaveno na moderních metodách a podporuje jak osobní růst studentů, tak profesionalizaci nelékařských zdravotnických oborů.
Název v anglickém jazyce
Competency-based teaching for paramedic and general nurse study programmes
Popis výsledku anglicky
The chapter "Competence-based education for paramedic and general nurse curricula" focuses on competence-based education, which is based on clearly defined objectives. Students progress at their own pace and demonstrate the achievement of specific competences, which ensures effective preparation for their future practice. Definition and objectives. Unlike traditional testing, it involves the acquisition of practical skills, not just knowledge. Flexibility. Examples of competencies: For example, for a paramedic, this might be the ability to analyse a patient interview and diagnose possible illnesses. Concept of the Czech environment: The new Nursing Concept approved by the Ministry of Health of the Czech Republic stresses the importance of a quality educational structure and practice that promotes collaboration between all actors. The text stresses that competency-based education provides students with realistic, applicable skills as well as flexibility in their educational pathway. It is based on modern methods and promotes both the personal growth of students and the professionalisation of non-medical health professions.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000205" target="_blank" >TL03000205: Osobní vzdělávací prostředí vysokoškolských studentů zdravotnických oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Osobní vzdělávací prostředí studenta: Učebnice pro učitele zdravotnických nelékařských oborů na vysokých školách.
ISBN
978-80-86302-66-9
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
8-14
Počet stran knihy
172
Název nakladatele
Centrum pro studium vysokého školství, v.v.i.
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—