Prezentace stavu ekonomiky v médiích a důvěra v ekonomiku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27266150%3A_____%2F12%3A%230000045" target="_blank" >RIV/27266150:_____/12:#0000045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prezentace stavu ekonomiky v médiích a důvěra v ekonomiku
Popis výsledku v původním jazyce
Důvěra v ekonomiku se běžně zkoumá měkkými přístupy, ale výzkumný orgán nedisponuje přesnými údaji, ale verbálně vyjádřenými odpověďmi, které se týkají hospodářského přehledu respondentů. Předmětem teorie nastolování agendy je vliv mediální agendy na agendu veřejnou. Ekonomické zpravodajství je běžnou součástí zpravodajského pořadu. Podávání zpráv o makro ekonomice stejně jako mikroekonomice (velkého podniku) je na denním programu. Proto je cílem tohoto článku potvrdit nebo vyvrátit platnost teorie nastolení agendy ve vztahu české ekonomiky a podávání zpráv o českých médiích. Srovnávání bylo založeno na údajích o intenzitě pokrytí makroekonomie v r. 2007 - 2011 a výsledky výzkumu o důvěře v českém hospodářství. V úvahu byla brána rovněž zpráva o mikroekonomii. Program nastavení teorie byl prokázán. Z hlediska makroekonomie zpráv a rovněž zpráv mikroekonomie byly prokázány stejně, zejména vezmeme-li v úvahu zprávy o (ne)zaměstnanosti - propouštění, rušení nebo restrukturalizace.
Název v anglickém jazyce
Economy in media and confidence in economy
Popis výsledku anglicky
Confidence in economy is commonly researched by soft approaches, whilst the research authority does not dispose with exact data, but with verbally expressed responses concerning the economic outlook of a respondent. The subject of the agenda setting theory is an impact of media agenda on public agenda. Economic reporting is common part of news agenda. Both, reporting on macroeconomics as well as on microeconomics (corporate business) is on air daily. Therefore the aim of the article was to confirm or deny the validity of the agenda setting theory in the relation of Czech economy and reporting of Czech media. The comparison was based on the data of intensity of the coverage of macroeconomics in 2007 ? 2011 and outcomes of the research on confidence in Czech economy. Basis of reporting on microeconomics was taken in account as well. The validity of the agenda setting theory was proved. Not only in terms of macroeconomics reporting, but in reporting on microeconomics as well, when taking
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů