Uncertainties of Crack Width Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28399269%3A_____%2F17%3AN0000002" target="_blank" >RIV/28399269:_____/17:N0000002 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21610/18:00312602
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59471-2_190" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59471-2_190</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59471-2_190" target="_blank" >10.1007/978-3-319-59471-2_190</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Uncertainties of Crack Width Models
Popis výsledku v původním jazyce
Crack widths for verification of serviceability limit states can be calculated by simplified formulas provided by codes of practice or by numerical analysis based on nonlinear finite element methods. Authors performed a pilot study with the aim to develop a methodology for assessment of model uncertainty involved in the crack width analysis. Experimental data of four beams were used as a reference of real physical evidence for model validation. Two crack models were investigated, namely the model proposed by the fib Model Code 2010 and the numerical model based on fracture mechanics and finite element method. The results indicate that both models tend to underestimate the maximal crack width. The mean crack widths are well simulated by the numerical model.
Název v anglickém jazyce
Uncertainties of Crack Width Models
Popis výsledku anglicky
Crack widths for verification of serviceability limit states can be calculated by simplified formulas provided by codes of practice or by numerical analysis based on nonlinear finite element methods. Authors performed a pilot study with the aim to develop a methodology for assessment of model uncertainty involved in the crack width analysis. Experimental data of four beams were used as a reference of real physical evidence for model validation. Two crack models were investigated, namely the model proposed by the fib Model Code 2010 and the numerical model based on fracture mechanics and finite element method. The results indicate that both models tend to underestimate the maximal crack width. The mean crack widths are well simulated by the numerical model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-04132S" target="_blank" >GA16-04132S: Epistemické nejistoty modelů trhlin v železobetonových konstrukcích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
High Tech Concrete: Where Technology and Engineering Meet (ID: 312600)
ISBN
978-3-319-59470-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1653-1661
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Maastricht
Datum konání akce
12. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—