Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Uncertainties of Crack Width Models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28399269%3A_____%2F17%3AN0000002" target="_blank" >RIV/28399269:_____/17:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21610/18:00312602

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59471-2_190" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59471-2_190</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-59471-2_190" target="_blank" >10.1007/978-3-319-59471-2_190</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Uncertainties of Crack Width Models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Crack widths for verification of serviceability limit states can be calculated by simplified formulas provided by codes of practice or by numerical analysis based on nonlinear finite element methods. Authors performed a pilot study with the aim to develop a methodology for assessment of model uncertainty involved in the crack width analysis. Experimental data of four beams were used as a reference of real physical evidence for model validation. Two crack models were investigated, namely the model proposed by the fib Model Code 2010 and the numerical model based on fracture mechanics and finite element method. The results indicate that both models tend to underestimate the maximal crack width. The mean crack widths are well simulated by the numerical model.

  • Název v anglickém jazyce

    Uncertainties of Crack Width Models

  • Popis výsledku anglicky

    Crack widths for verification of serviceability limit states can be calculated by simplified formulas provided by codes of practice or by numerical analysis based on nonlinear finite element methods. Authors performed a pilot study with the aim to develop a methodology for assessment of model uncertainty involved in the crack width analysis. Experimental data of four beams were used as a reference of real physical evidence for model validation. Two crack models were investigated, namely the model proposed by the fib Model Code 2010 and the numerical model based on fracture mechanics and finite element method. The results indicate that both models tend to underestimate the maximal crack width. The mean crack widths are well simulated by the numerical model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-04132S" target="_blank" >GA16-04132S: Epistemické nejistoty modelů trhlin v železobetonových konstrukcích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    High Tech Concrete: Where Technology and Engineering Meet (ID: 312600)

  • ISBN

    978-3-319-59470-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1653-1661

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Maastricht

  • Datum konání akce

    12. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku