Muslimové v Česku. Etablování muslimů a islámu na veřejnosti.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28586336%3A_____%2F16%3AN0000008" target="_blank" >RIV/28586336:_____/16:N0000008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Muslimové v Česku. Etablování muslimů a islámu na veřejnosti.
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha přináší výsledky řady sociologických a antropologických výzkumů týkajících se etablování muslimů a islámu ve veřejném prostoru. Jedná se o výzkumy, které byly prováděny převážně jako primární, tedy samy mířily k získání a zpracování dat a doplňují je některé analýzy dat sekundárních a inspirovaly se konceptem vstupu islámu do veřejného prostoru, odvozeným zejména od pojetí deprivatizace náboženství. Zabývá se procesy ve veřejném prostoru a etablováním muslimů, všímá si toho, jak se téma islámu proměnilo v téma veřejné, které provází zveřejňování různých názorů, diskuze na veřejnosti, diskurzivní střety a výměny, které postihují širokou názorovou škálu – od veřejného mínění až po veřejnost odbornou, decizní a administrativně-řídící sféru. Kniha rovněž popisuje, jak významní sociální aktéři téma islámu a muslimů konceptualizují, jaké významy mu přikládají a jakým věděním a zkušenostmi o islámu disponují. Není ale jen o tom, co se o muslimech a islámu říká, ale dává nahlédnout i do představ a úvah samotných muslimů. Kniha je členěna do čtyř hlavních částí. První část se věnuje muslimům a islámu po roce 1989, druhá muslimům a islámu v perspektivě správy věcí veřejných, třetí muslimům a islámu viděnými optikou veřejnosti a médií a nakonec samotným interpretacím muslimů.
Název v anglickém jazyce
Muslims in the Czech. Public Positioning of Muslims and Islam.
Popis výsledku anglicky
The book summarises the results of extensive sociologic and anthropologic research on the presence of Muslims and Islam in the public space. They were mostly carried out as primary investigations, meaning that they were aimed at gathering and processing data and are supplemented with several secondary data analyses. They take inspiration from the concept of Islam entering the public space, which is derived particularly from the theory of the deprivatisation of religion. It deals with the processes in the public space and the positioning of Muslims, looking at how Islam has become a public issue, accompanied by different opinions, public discussions, discursive arguments and exchanges covering a wide spectrum of opinions. The book also describes how important social players conceptualise Islam and Muslims, how important the topic is for them and what knowledge and experience they have as far as Islam is concerned. However, the book does not only reflect what people say about Islam; it also allows us to look at the thinking and reflections of Muslims themselves. The book is divided into four main parts. The first one is dedicated to Muslims and Islam after 1989, the second one presents Muslims and Islam from the perspective of public administration, the third one deals with how Muslims and Islam are perceived by the public and the media and the last one brings the views of Muslims themselves.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20132015113" target="_blank" >VG20132015113: Islám v ČR: etablování muslimů ve veřejném prostoru</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7485-115-5
Počet stran knihy
469
Název nakladatele
Barrister & Principal
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—