Prototyp univerzální elektrické platformy vozidla včetně prototypové výrobní dokumentace pro přestavbu sériově vyráběných vozů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28750098%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/28750098:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp univerzální elektrické platformy vozidla včetně prototypové výrobní dokumentace pro přestavbu sériově vyráběných vozů
Popis výsledku v původním jazyce
Řešením projektu víceúčelové platformy vozidla byly v rámci řešitelského konsorcia získány a experimentálně ověřeny znalosti z oblasti koncepce, vývoje a realizace řízení platformy metodou vektorového řízení kroutícího momentu pro elektrický pohon 4x4. Díky tomu tak bylo dosaženo maximálně možné trakce a řiditelnosti zkoumané platformy, co dává dobrý předpoklad k znatelnému navýšení bezpečnosti jízdy po pozemních komunikacích ale i nezpevněném povrchu. Tento způsob řízení kontroluje stáčivý moment, a tím podstatně vylepšuje řiditelnost a stabilitu platformy. Užití vektorového řízení motorů také značně přispívá k šetření energie spotřebované pohonem, protože dodává do pohonu jenom to, co je požadováno a potřeba.
Název v anglickém jazyce
Universal electric vehicle platform prototype including production documentation for conversion of series-produced vehicles
Popis výsledku anglicky
By solving the project of a multi-purpose vehicle platform, the knowledge in the field of concept, development and implementation of platform control using the torque vector control method for 4x4 electric drive was obtained and experimentally verified within the solution consortium. Thanks to this, the maximum possible traction and controllability of the investigated platform was achieved, which provides a good prerequisite for a noticeable increase in the safety of driving on roads as well as unpaved surfaces. This steering method controls the yawing moment and thus significantly improves the controllability and stability of the platform. The use of vector motor control also greatly contributes to saving energy consumed by the drive, as it supplies the drive with only what is required and needed.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG20_321%2F0024501" target="_blank" >EG20_321/0024501: Výzkum a vývoj víceúčelové platformy vozidla se čtyřmi elektromotory a řídícím systémem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
DP8-2021-002
Číselná identifikace
G - technická dokumentace byla připojena k závěrečné zprávě projektu. Vzhledem k rozsahu dokumentace nemá číselný identifikátor.
Technické parametry
4x elektromotor Engiro 205W-12023-SSR, 4x měnič Leaddrive EV0018-DS0003 KTZ34X45SEGS, 1x baterie 27 kWh osazená články LiCoO2 SLPBA94212, mechanická část platformy na bázi Hyundai i30 s podvozkem a kompletním interiérem včetně bezpečnostního rámu, slaboproudá a silnoproudá a datová kabeláž, Odpovědná osoba pro jednání: Michal Bizoň - tel. 739 011 115
Ekonomické parametry
Plánované navýšení tržeb o 30 000 000Kč/rok, navýšení počtu zaměstnanců o 7 lidí.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
28750098
Název vlastníka
Entry Engineering s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—