Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technical and Economic Aspects of Using Magnesium Alloys for Production of Car Components

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F20%3A00039310" target="_blank" >RIV/29142890:_____/20:00039310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technical and Economic Aspects of Using Magnesium Alloys for Production of Car Components

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to its low weight, magnesium and its alloys are among the progressive technical materials. This is especially true for the automotive industry, where the requirements for weight reduction of parts are becoming increasingly important with a view to reducing car emissions. The production of pure magnesium is possible in two main ways, namely by electrolysis of magnesium chlorides or by thermal reduction of magnesium oxide with a suitable reducing agent. However, pure magnesium does not have suitable technological properties and therefore alloy elements such as aluminium, zinc and others are used. The aim of the paper is to show the possibilities of production and utilization of magnesium alloys in the automotive industry for car components including economic and ecological aspects of production of these parts and possibilities of their recycling.

  • Název v anglickém jazyce

    Technical and Economic Aspects of Using Magnesium Alloys for Production of Car Components

  • Popis výsledku anglicky

    Due to its low weight, magnesium and its alloys are among the progressive technical materials. This is especially true for the automotive industry, where the requirements for weight reduction of parts are becoming increasingly important with a view to reducing car emissions. The production of pure magnesium is possible in two main ways, namely by electrolysis of magnesium chlorides or by thermal reduction of magnesium oxide with a suitable reducing agent. However, pure magnesium does not have suitable technological properties and therefore alloy elements such as aluminium, zinc and others are used. The aim of the paper is to show the possibilities of production and utilization of magnesium alloys in the automotive industry for car components including economic and ecological aspects of production of these parts and possibilities of their recycling.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 1st International Conference on Automotive Industry

  • ISBN

    978-80-7654-016-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    46-54

  • Název nakladatele

    ŠKODA AUTO University

  • Místo vydání

    Mladá Boleslav

  • Místo konání akce

    Mladá Boleslav

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku