Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-Government Services and the Digital Divide: A Quantitative Analysis of the Digital Divide between the General Public and Internet Users

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/29142890:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.18080/jtde.v9n1.301" target="_blank" >https://doi.org/10.18080/jtde.v9n1.301</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18080/jtde.v9n1.301" target="_blank" >10.18080/jtde.v9n1.301</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-Government Services and the Digital Divide: A Quantitative Analysis of the Digital Divide between the General Public and Internet Users

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this article is to assess the digital divide that exists between the general public and (active) Internet users in their support for the digitalization of public services (E-Government). In conducting this study, the SKODA AUTO University Research Team gathered data from 1,613 respondents – 611 respondents who are active Internet users (using computer-assisted web interviews) and 1,002 respondents from the general public (using pen-and-paper or computer-assisted personal interviews). Results have indicated that the divide exists, although it does not pose as considerable a challenge to the current E-Governance as is often assumed. Based on the current divide, improved ICT skills and higher Internet usage among citizens could increase overall support for the digitalization of public services by up to 20 percentage points. Data results also identified two societal segments, namely, respondents from 1) the age category 60+ years and 2) ‘Below-average income’ respondents, as particularly vulnerable and marginalized.

  • Název v anglickém jazyce

    E-Government Services and the Digital Divide: A Quantitative Analysis of the Digital Divide between the General Public and Internet Users

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this article is to assess the digital divide that exists between the general public and (active) Internet users in their support for the digitalization of public services (E-Government). In conducting this study, the SKODA AUTO University Research Team gathered data from 1,613 respondents – 611 respondents who are active Internet users (using computer-assisted web interviews) and 1,002 respondents from the general public (using pen-and-paper or computer-assisted personal interviews). Results have indicated that the divide exists, although it does not pose as considerable a challenge to the current E-Governance as is often assumed. Based on the current divide, improved ICT skills and higher Internet usage among citizens could increase overall support for the digitalization of public services by up to 20 percentage points. Data results also identified two societal segments, namely, respondents from 1) the age category 60+ years and 2) ‘Below-average income’ respondents, as particularly vulnerable and marginalized.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000147" target="_blank" >TL01000147: Nové výzvy e-Government v celoevropském kontextu pro zvýšení konkurenceschopnosti České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Telecommunications and the Digital Economy

  • ISSN

    2203-1693

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    27-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85103799621