Customers’ Percepton of Electromobility in the Czech Republic: Longtidunal Study 2018–2022
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F23%3A00046475" target="_blank" >RIV/29142890:_____/23:00046475 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fmk.sk/download/MM_2023_eng.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/MM_2023_eng.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.34135/mmidentity-2023-17" target="_blank" >10.34135/mmidentity-2023-17</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Customers’ Percepton of Electromobility in the Czech Republic: Longtidunal Study 2018–2022
Popis výsledku v původním jazyce
The paper sheds a light on the issue of electromobility in the Czech market due to the continuously negative customers’ perception. The Czech society is skeptical regarding green transition to electromobility. According to a European survey, Czech people want to stay loyal to fuel engine in 50% (EIB, 2022). Businesses buy electric vehicles, to become more sustainable in the eyes of all stakeholders. They would like to have the right position in a supply chain, often connected to sustainable businesses. Paper discusses the interest of the Czech consumers towards the sustainable electromobility in Czechia.
Název v anglickém jazyce
Customers’ Percepton of Electromobility in the Czech Republic: Longtidunal Study 2018–2022
Popis výsledku anglicky
The paper sheds a light on the issue of electromobility in the Czech market due to the continuously negative customers’ perception. The Czech society is skeptical regarding green transition to electromobility. According to a European survey, Czech people want to stay loyal to fuel engine in 50% (EIB, 2022). Businesses buy electric vehicles, to become more sustainable in the eyes of all stakeholders. They would like to have the right position in a supply chain, often connected to sustainable businesses. Paper discusses the interest of the Czech consumers towards the sustainable electromobility in Czechia.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Identity: AI - The Future of Today
ISBN
978-80-572-0415-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
168-174
Název nakladatele
University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava, Slovakia
Místo konání akce
Trnava, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—