Prototyp kabiny frézovacího a vyvrtávacího centra se samostatným pojezdem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29253462%3A_____%2F23%3AN0000001" target="_blank" >RIV/29253462:_____/23:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cz-smt.cz/images/dokumenty/vyvoj-samopojizdne-kabiny.pdf" target="_blank" >https://www.cz-smt.cz/images/dokumenty/vyvoj-samopojizdne-kabiny.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp kabiny frézovacího a vyvrtávacího centra se samostatným pojezdem
Popis výsledku v původním jazyce
Prototyp kabiny vyvrtávacího centra se samostatným pojezdem využívá zcela nový systém pohonu svislého posuvu. Zařízení je možno aplikovat na libovolný horizontální vyvrtávací stroj, čímž se výraznou měrou zvýší komfort obsluhy při obrábění rozměrných obrobků. Pohon je navržen jako stavebnicový, pro různé velikosti svislého pojezdu. Celé zařízení je vybaveno bezpečnostními prvky pro zajištění maximální bezpečnosti přepravované obsluhy. Prostor kabiny je zařízen pro optimální výhled při obráběcích operacích a klade důraz na účelné rozmístění jednotlivých ovládacích a pomocných funkcí. Konstrukce tělesa kabiny je podřízena výsledkům frekvenční analýzy, aby problematické frekvence minimálně ovlivňovaly chování celého stroje a komfort obsluhy.
Název v anglickém jazyce
Prototype of the cabin of the milling and boring center with a separate drive
Popis výsledku anglicky
The self-drive boring center cabin prototype uses a completely new vertical feed drive system. The device can be applied to any horizontal boring machine, which significantly increases operator comfort when machining large workpieces. The drive is designed as a modular system, for different sizes of vertical travel. The entire device is equipped with safety features to ensure the maximum safety of the personnel being transported. The cabin space is designed for optimal visibility during machining operations and emphasizes the purposeful distribution of individual control and auxiliary functions. The construction of the cabin body is subject to the results of the frequency analysis, so that problematic frequencies minimally affect the behavior of the entire machine and the comfort of the operator.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG20_321%2F0025168" target="_blank" >EG20_321/0025168: Vývoj samopojízdné kabiny s inovativním pohonem s důrazem na eliminaci negativních dynamických vlivů stroje na obsluhu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Samopojízdní kabina -Spiralift
Číselná identifikace
—
Technické parametry
svislý pojezd kabiny - 7000 mm nosnost kabiny - 250 kg výsuv kabiny - 1000 mm
Ekonomické parametry
roční zvýšení tržeb - 30 000 tis.Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
29253462
Název vlastníka
ŠMT a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
https://www.cz-smt.cz/images/dokumenty/vyvoj-samopojizdne-kabiny.pdf