Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"WE ARE SO sore." Nelly Sachs's Laconic Speech about the Effects of the Shoah.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F11%3A43883550" target="_blank" >RIV/44555601:13410/11:43883550 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    "WIR SIND SO wund". Nelly Sachs' lakonisches Sprechen über die Folgen der Shoah

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Die Sprache der Nobelpreisträgerin Nelly Sachs wurde schon in vielerlei Hinsicht erforscht. Ihre christlichen, jüdischen und mystischen Wurzeln wurden aufgedeckt (B. Allemann, C. Beil, S. Grittner, B. Sowa-Bettecken, K. Weissenberger), ihre literarischenEinflüsse wurden geltend gemacht (G. Bezzel-Dischner, H. Falkenstein, P. Michel). Sehr oft wurde diese Autorin, so wie im Artikel Paul Hoffmanns Vom Pathos der Nelly Sachs (1994), in einer Reihe mit Klopstock und Hölderlin genannt, wegen ihres "hohen Tons". Aber bereits vor Hoffmanns sog. "Neuansatz des konzisen, hermetischen Spätstils mit seinem verhaltenen Pathos" kann man bei der Autorin auch andere Techniken beobachten als die der pathetischen Sprache. In den Gedichten wie WIR SIND SO wund, KOMMT EINER und EIN FAUSTSCHLAG HINTER der Hecke gelingt, fern jeglichen Pathos, eine Lakonik, die die Wirkung der Shoah auf deren Überlebende prägnant darzustellen vermag. Und zwar in poetischen Koordinaten, die sich denen der späten Kaschnitz,

  • Název v anglickém jazyce

    "WE ARE SO sore." Nelly Sachs's Laconic Speech about the Effects of the Shoah.

  • Popis výsledku anglicky

    The poetic language of the Nobel Prize winner Nelly Sachs has already been examined from several points of view. Its Christian, Jewish and Mystical roots have been emphasized (B. Allemann, C. Beil, S. Grittner, B. Sowa-Bettecken, K. Weissenberger) and its literary influences have been traced (G. Bezzel-Dischner, H. Falkenstein, P. Michel). Nelly Sachs has often been mentioned in the same line with Klopstock and Hölderlin owing to her "high tone" (cf. e.g. Paul Hoffmann's article On Nelly Sachs' Pathos from 1994). However, even earlier than the style which Hoffmann characterized as "seed of the concise, hermetic late style with a more moderate pathos", literary techniques other than pathetic speech can be found in the work of Nelly Sachs. In the poems WE ARE SO sore, SOMEONE COMES, A PUNCH behind a hedge there succeeds, far from the hermetic style, laconic poetry which is able to depict the impact of the Shoah on its survivors precisely. This style seems to be cognate with Kaschnitz's l

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis. Studia Germanistica

  • ISSN

    1803-408X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    113-122

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus