Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Instrumentalization of Emotions in the Nationalities' Discourse around 1900. Language Means in German and Czech Newspapers from Northern Bohemia and Southern Moravia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F14%3A43886387" target="_blank" >RIV/44555601:13410/14:43886387 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Emotionalität im Nationalitätendiskurs der Jahrhundertwende. Sprachliche Mittel in deutschen und tschechischen Pressetexten aus Nordböhmen und Südmähren

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In dem vorliegenden Kapitel wird der Diskurs in der deutschsprachigen und in der tschechischsprachigen Presse aus Nordböhmen und Südmähren um 1900 analysiert und beschrieben. An zahlreichen Beispielen wird illustriert, wie Emotionen in persuasiven Strategien des Nationalitätendiskurses instrumentalisiert wurden. Das Kapitel zeigt eine Reihe von Parallelen zwischen den kommunikativen Strategien der nationalen Gegner auf, insbesondere Parallelen in den sprachlichen Mitteln nationalistischer Propaganda.

  • Název v anglickém jazyce

    The Instrumentalization of Emotions in the Nationalities' Discourse around 1900. Language Means in German and Czech Newspapers from Northern Bohemia and Southern Moravia

  • Popis výsledku anglicky

    Based on analyses of German and Czech newspapers from Northern Bohemia and Southern Moravia around 1900, the chapter analyzes, describes and exemplifies the instrumentalization of emotions in persuasive communication strategies in the nationalities' discourse. The chapter reveals parallels between the communication strategies of Czech and those of German nationalists, especially the similarities in the means of nationalist propaganda.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Emotionalität im Text

  • ISBN

    978-3-95809-506-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    201-210

  • Počet stran knihy

    542

  • Název nakladatele

    Stauffenburg Verlag

  • Místo vydání

    Tübingen

  • Kód UT WoS kapitoly