Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotionality in text: case study of texts in psychological advice columns in German and Czech youth magazines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F14%3A43886543" target="_blank" >RIV/44555601:13410/14:43886543 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Emotionalität im Text: Fallstudie zu Ratgeber-Texten in deutschen und tschechischen Jugendzeitschriften

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Das Kapitel der Buches "Emotionalität im Text" geht nach einer kurzen Vorstellung des untersuchten Textkorpus und der analysierten Textsorte auf die textsorten- und textfunktionsspezifischen Muster der Emotionalität in den Ratgeber-Texten in Jugendmagazinen ein. Im Mittelpunkt des Interesses stehen zum einen das Verhältnis zwischen Emotionsausdruck und Emotionsthematisierung im Anfrageteil des Textverbundes, zum anderen sprachliche Mittel der Emotionalisierung und typische persuasive Strategien in seinem Antwortteil.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotionality in text: case study of texts in psychological advice columns in German and Czech youth magazines

  • Popis výsledku anglicky

    After a brief introduction of the examined corpus and the analysed text type, the relevant chapter in the book "Emotionality in Text" examines patterns of expressing emotions that are typical for the specific text type and for the function of such texts.The author focuses on three particular aspects: the relationship between the expression of emotions and the description of emotions in a young reader's query letter, the linguistic means of emotionalisation (in the sense of evocation of emotions), and typical persuasive strategies in the expert's reply.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F09%2F0718" target="_blank" >GA405/09/0718: Výrazové prostředky emocionality v německo-české jazykové konfrontaci</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Emotionalität im Text

  • ISBN

    978-3-95809-506-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    221-230

  • Počet stran knihy

    542

  • Název nakladatele

    Stauffenburg Verlag

  • Místo vydání

    Tübingen

  • Kód UT WoS kapitoly