Experimentální stanovení vlastních frekvencí a tuhosti vypružení pružně uloženého tělesa, aplikace na silniční a kolejová vozidla - metodika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F07%3A00005374" target="_blank" >RIV/44555601:13420/07:00005374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální stanovení vlastních frekvencí a tuhosti vypružení pružně uloženého tělesa, aplikace na silniční a kolejová vozidla - metodika
Popis výsledku v původním jazyce
Předpokladem pro dynamickou analýzu, pro posouzení kvality jízdy, ale i jiných vlastností kolejového vozidla je experimentální stanovení, resp. ověření základních charakteristik vypružení. V rámci výzkumu byla vyvinuta a aplikována metoda pro dvounápravová vozidla, která vyžaduje znalost polohy těžiště a hlavních centrálních momentů setrvačnosti. Metodika je použitelná i pro silniční vozidla a další velká tělesa.
Název v anglickém jazyce
The experimental determination of the natural frequency and stiffness of the spring loading of the springy supported body, application on the rail and road vehicles ? methodology
Popis výsledku anglicky
The determination of the fundamental characteristic of the suspension e.g. by experiments is presumption for dynamic analysis, for appreciation of the drive quality and other properties of the vehicle. During research the applied method was developed forbiaxial vehicles. This method requires the place of the gravity centre and main central moment of inertia. The methodology is applicable even for road vehicles and other large bodies.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2371" target="_blank" >GA101/05/2371: Vyšetřování vlivu všeobecné nesymetrie při kmitání soustav tuhých těles prostorově pružně uložených a vázaných - aplikace na kmitání vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
1 ID_RIV
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Uvedená metoda umožňuje experimentálně stanovit základní charakteristiky pro dynamickou analýzu jízdních vlastností vozidel (silničních i železničních). Metodika je využívána VÚŽ ? Dynamická zkušebna Cerhenice
Ekonomické parametry
do 5 mil. Kč
Označení certifikačního orgánu
Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
—