Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální stanovení vlastních frekvencí a tuhosti vypružení pružně uloženého tělesa, aplikace na silniční a kolejová vozidla - metodika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F07%3A00005374" target="_blank" >RIV/44555601:13420/07:00005374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Experimentální stanovení vlastních frekvencí a tuhosti vypružení pružně uloženého tělesa, aplikace na silniční a kolejová vozidla - metodika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předpokladem pro dynamickou analýzu, pro posouzení kvality jízdy, ale i jiných vlastností kolejového vozidla je experimentální stanovení, resp. ověření základních charakteristik vypružení. V rámci výzkumu byla vyvinuta a aplikována metoda pro dvounápravová vozidla, která vyžaduje znalost polohy těžiště a hlavních centrálních momentů setrvačnosti. Metodika je použitelná i pro silniční vozidla a další velká tělesa.

  • Název v anglickém jazyce

    The experimental determination of the natural frequency and stiffness of the spring loading of the springy supported body, application on the rail and road vehicles ? methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The determination of the fundamental characteristic of the suspension e.g. by experiments is presumption for dynamic analysis, for appreciation of the drive quality and other properties of the vehicle. During research the applied method was developed forbiaxial vehicles. This method requires the place of the gravity centre and main central moment of inertia. The methodology is applicable even for road vehicles and other large bodies.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2371" target="_blank" >GA101/05/2371: Vyšetřování vlivu všeobecné nesymetrie při kmitání soustav tuhých těles prostorově pružně uložených a vázaných - aplikace na kmitání vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    1 ID_RIV

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    Uvedená metoda umožňuje experimentálně stanovit základní charakteristiky pro dynamickou analýzu jízdních vlastností vozidel (silničních i železničních). Metodika je využívána VÚŽ ? Dynamická zkušebna Cerhenice

  • Ekonomické parametry

    do 5 mil. Kč

  • Označení certifikačního orgánu

    Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku