Experimentální vyšetřování charakteristik pro analýzu dynamiky vozidel - metodika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F07%3A00005375" target="_blank" >RIV/44555601:13420/07:00005375 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Experimentální vyšetřování charakteristik pro analýzu dynamiky vozidel - metodika
Popis výsledku v původním jazyce
Pro určení kmitočtu a tlumení základních druhů vlastních kmitů vypružení železničních vozidel .. pro všechny typy vozidel se stále používá metodika M13 ?Stanovení charakteristik vlastních kmitů vypružení ze souboru R7 téma 4, která byla vypracována Radouzmocněnců RVHP. Metodika předpokládá tuhost rámu skříně, podvozku a dvojkolí a symetrii uspořádání primárního a sekundárního vypružení. Nová metodika je založena na předpokladu, že pohyby skříně vozidla jsou ve všech 3 osách vzájemně nezávislé, je možnourčit frekvenci těchto tří vyšetřovaných samostatných pohybů experimentálně tím, že soustava o třech stupních volnosti se nahradí třemi soustavami o jednom stupni volnosti. Toho se dosáhne tím, že pohyb skříně je umožněn vždy jen v jednom směru, resp. kolem jedné osy.
Název v anglickém jazyce
Experimental investigation of the characteristics for dynamic analysis of the vehicles - methodology
Popis výsledku anglicky
The methodology M13 has been still using for determination of the frequency and dumping of the basic types of the vibration for spring loading of the rail vehicles for all types of the vehicles. The name of the methodology M13 is Determination of the natural frequency characteristic of the spring loading from collection R7 theme 4? and was assembled by counsel of the commissioner RVHP. The methodology assumes stiffness of the body frame, support frame and wheel set and symmetry setting of the primary and secondary spring loading. New methodology is based on the assumptions that the motions of the vehicle body are in all three axes mutually independent. It is possible to determine frequency of these three investigated independent motion by experiments.The system with three degrees of freedom is replaced by three systems with one degree of freedom. It could be perform by allowing the body moves only in one direction.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2371" target="_blank" >GA101/05/2371: Vyšetřování vlivu všeobecné nesymetrie při kmitání soustav tuhých těles prostorově pružně uložených a vázaných - aplikace na kmitání vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
1 ID_RIV
Číslo předpisu
—
Technické parametry
Nová metodika umožňuje rychle a efektivně stanovit základní charakteristiky nutné pro dynamické vyšetřování vozidel. Využíváno ve VÚŽ Dynamická zkušebna Cerhenice. Zpracováno pro měření na železničním vagónu.
Ekonomické parametry
do 5 mil. kč
Označení certifikačního orgánu
Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
—