Košíkářství pletení z pedigu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F09%3A00005484" target="_blank" >RIV/44555601:13420/09:00005484 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Košíkářství pletení z pedigu
Popis výsledku v původním jazyce
Košíkářství je jedním z nejstarších řemesel, dokonce starší než výroba keramiky. První košíky byly spletí větviček, které se postupem času stále vyvíjely do nám známé podoby. Vyvíjela se i pletařská technika a se košíky tak postupně stávaly levnými a lehkými obaly na téměř vše ? jako nádoby pro sklizeň a skladování, pro přenášení, jako kolébka i jako rakev, pro bydlení a podávání jídla. Košíkáři vyráběli potřeby pro šermíře, pro rybáře i pro lovce. Z proutí se dělaly i potřeby pro krejčí, mlynáře, pekaře a jiné řemeslníky. Košíkářství se stalo důležitou součástí života. Košíky se vyráběly na jedno použití, drahé i levné, hrubé či jemné, často i velmi krásně zdobené. Materiál, ze kterého se košíky vyráběly, se začal používat jako platidlo. Až do 19. století bylo mnoho farem, na kterých se vrby pěstovaly. Vývoj technologií v rozličných odvětvích zapříčinil zánik každodenního používání košíkářských výrobků. Začaly se používat jiné obalové materiály ? papírové krabice, plastové přepravky,
Název v anglickém jazyce
Basket Making
Popis výsledku anglicky
This contribution shows short description of basket-making technology and their utilization on teaching process at basic school in frames project and problem method. Reflect, how is possible by near becomingly election thematic sight problem heighten activity and creativity of students. It shows how to use the project methods in practice in planning of students of technical education. There is visible advance of activity and creativity by suitable elect thematic progressions of problems.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Člověk a svět práce na 2. stupni ZŠ
ISSN
1802-4513
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—