Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza vlivu předehřevu vysokopevnostní ocele na svarový spoj

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F13%3A43885499" target="_blank" >RIV/44555601:13420/13:43885499 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza vlivu předehřevu vysokopevnostní ocele na svarový spoj

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek je reakcí na častý požadavek praxe, která je nucena hledat v dnešní době možnosti šetření výrobních nákladů. Pozornost vedoucích pracovníků firem se často obrací do provozů, kde následně do-chází k zásahům a úpravám již ověřených technologických postupů s cílem ušetřit finanční prostředky. V hledáčku se nejčastěji objevují požadavky na zkrácení, případně odstranění tepelného zpracování ma-teriálů a výrobků, omezení testování hotových výrobků apod. V případě svařovaných konstrukcí je vede-ním často prosazován požadavek na optimalizaci až odstranění předehřevu a dohřevu svařence. Předložený článek se věnuje analýze vlivu předehřevu vysokopevnostních materiálů S500MC a S700MC na strukturu a mechanické vlastnosti svarového spoje vytvořeného pomocí metody 135, který se často uplatňuje u částí kolejových vozidel. Tento typ zařízení je vystaven výraznému cyklickému namáhání, následkem kterého, v případě nevhodně provedeného svaru, hrozí nebezpečí únavového porušení s katastrofick

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the effect of preheating on high-strength steel welded joint

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper was to analyze the effect of pre-heating on the structure and hardness of the welded joints produced from high-strength steels. This weld should be used in the construction of parts of railway vehi-cles. These types of constructionare often subject to conflicting requirements. On the one hand, the requirement for high strength and long life design, on the other hand, has to be the lightest design. Construction of rail vehi-cles is a combination of all types of steel, but there areused more and more high-strength steel. Welded joint was made on samples with and without preheating, using welding method 135 on the equipment Fronius Transsyner-gic 5000. Produced weld joints were tested by macro and microscopic analysis by ČSN EN 1321 and microhard-ness by ČSN EN 6508-1. Microscopic analysis was carried out on the basic materials S500MC and S700MC, HAZ and in the place welds. The examined areas were descripted and we can be said that the welds after application of pr

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Strojírenská technologie

  • ISSN

    1211-4162

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XVIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    71-77

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus