Analýza vlivu předehřevu vysokopevnostní ocele na svarový spoj
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F13%3A43885499" target="_blank" >RIV/44555601:13420/13:43885499 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vlivu předehřevu vysokopevnostní ocele na svarový spoj
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek je reakcí na častý požadavek praxe, která je nucena hledat v dnešní době možnosti šetření výrobních nákladů. Pozornost vedoucích pracovníků firem se často obrací do provozů, kde následně do-chází k zásahům a úpravám již ověřených technologických postupů s cílem ušetřit finanční prostředky. V hledáčku se nejčastěji objevují požadavky na zkrácení, případně odstranění tepelného zpracování ma-teriálů a výrobků, omezení testování hotových výrobků apod. V případě svařovaných konstrukcí je vede-ním často prosazován požadavek na optimalizaci až odstranění předehřevu a dohřevu svařence. Předložený článek se věnuje analýze vlivu předehřevu vysokopevnostních materiálů S500MC a S700MC na strukturu a mechanické vlastnosti svarového spoje vytvořeného pomocí metody 135, který se často uplatňuje u částí kolejových vozidel. Tento typ zařízení je vystaven výraznému cyklickému namáhání, následkem kterého, v případě nevhodně provedeného svaru, hrozí nebezpečí únavového porušení s katastrofick
Název v anglickém jazyce
Analysis of the effect of preheating on high-strength steel welded joint
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper was to analyze the effect of pre-heating on the structure and hardness of the welded joints produced from high-strength steels. This weld should be used in the construction of parts of railway vehi-cles. These types of constructionare often subject to conflicting requirements. On the one hand, the requirement for high strength and long life design, on the other hand, has to be the lightest design. Construction of rail vehi-cles is a combination of all types of steel, but there areused more and more high-strength steel. Welded joint was made on samples with and without preheating, using welding method 135 on the equipment Fronius Transsyner-gic 5000. Produced weld joints were tested by macro and microscopic analysis by ČSN EN 1321 and microhard-ness by ČSN EN 6508-1. Microscopic analysis was carried out on the basic materials S500MC and S700MC, HAZ and in the place welds. The examined areas were descripted and we can be said that the welds after application of pr
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Strojírenská technologie
ISSN
1211-4162
e-ISSN
—
Svazek periodika
XVIII
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
71-77
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—