Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Thermal Analysis of Disc Brake

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F16%3A43888196" target="_blank" >RIV/44555601:13420/16:43888196 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Thermal Analysis of Disc Brake

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is deals by the thermal analysis of the disc brake with floating calliper. The issue is solved by numerically. The half 2D model is used for solution in program ADINA 8.8. Two brake discs without the ventilation are solved. One disc is made from cast iron and the second is made from stainless steel. Both materials are an isotropic. By acting the pressure force on the brake pads will be pressing the pads to the brake disc. Speed will be reduced (slowing down). On the contact surface generates the heat, which the disc and pads heats. In the next part of article is comparison the maximum temperature at the time of braking. The temperatures of both materials for brake disc (gray cast iron, stainless steel) are compares. The heat flux during braking for the both materials is shown. The heat flux is acting between the disc and pads. In conclusion of this article is evaluation off the all results achieved.

  • Název v anglickém jazyce

    Thermal Analysis of Disc Brake

  • Popis výsledku anglicky

    This article is deals by the thermal analysis of the disc brake with floating calliper. The issue is solved by numerically. The half 2D model is used for solution in program ADINA 8.8. Two brake discs without the ventilation are solved. One disc is made from cast iron and the second is made from stainless steel. Both materials are an isotropic. By acting the pressure force on the brake pads will be pressing the pads to the brake disc. Speed will be reduced (slowing down). On the contact surface generates the heat, which the disc and pads heats. In the next part of article is comparison the maximum temperature at the time of braking. The temperatures of both materials for brake disc (gray cast iron, stainless steel) are compares. The heat flux during braking for the both materials is shown. The heat flux is acting between the disc and pads. In conclusion of this article is evaluation off the all results achieved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Application of Experimental and Numerical Methods in Fluid Mechanics and Energy 2016

  • ISBN

    978-80-554-1193-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    85-88

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Vratná dolina, Slovensko

  • Datum konání akce

    27. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku