Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Continuous improvement in non-production processes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F19%3A43895116" target="_blank" >RIV/44555601:13420/19:43895116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Continuous improvement in non-production processes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Improvements in non-productive processes are primarily related to support processes such as bidding, purchasing and logistics, OHS and human resources. Depending on the industry, they can account for more than 50% of all customer satisfaction costs. However 75% to 90% of all administrative activities add no value to the customer. Often, the outputs of administrative functions overlap each other and are difficult to quantify. The paper deals with the possibilities of eliminating waste in administration by using the Value Stream Mapping method, which is also used for production process mapping. In addition, standardization of processes, simplification and streamlining, and culture, which is the most important element in the process of improvement and lean workplace administration. The product of administration is primarily information, not tangible products. It is therefore difficult to measure, define and evaluate, but we can still effectively improve these processes by using Lean tools appropriately.

  • Název v anglickém jazyce

    Continuous improvement in non-production processes

  • Popis výsledku anglicky

    Improvements in non-productive processes are primarily related to support processes such as bidding, purchasing and logistics, OHS and human resources. Depending on the industry, they can account for more than 50% of all customer satisfaction costs. However 75% to 90% of all administrative activities add no value to the customer. Often, the outputs of administrative functions overlap each other and are difficult to quantify. The paper deals with the possibilities of eliminating waste in administration by using the Value Stream Mapping method, which is also used for production process mapping. In addition, standardization of processes, simplification and streamlining, and culture, which is the most important element in the process of improvement and lean workplace administration. The product of administration is primarily information, not tangible products. It is therefore difficult to measure, define and evaluate, but we can still effectively improve these processes by using Lean tools appropriately.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International May Conference on Strategic Management - IMKSM

  • ISBN

  • ISSN

    2620-0597

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    190-197

  • Název nakladatele

    Univerzitet u Beogradu

  • Místo vydání

    Beograd

  • Místo konání akce

    Bor

  • Datum konání akce

    24. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku