Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strength Computation of Bearing Test Station

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F19%3A43895118" target="_blank" >RIV/44555601:13420/19:43895118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85077152805&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=Strength+Computation+of+Bearing+Test+Station&st2=&sid=cd9b0dfe0935a3b62a8bf0d3eb70ca6c&sot=b&sdt=b&sl=59&s=TITLE-ABS-KEY%28Strength+Computation+of+Bearing+Test+Station%29&relpos=0&citeCnt=1&searchTerm=" target="_blank" >https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85077152805&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&st1=Strength+Computation+of+Bearing+Test+Station&st2=&sid=cd9b0dfe0935a3b62a8bf0d3eb70ca6c&sot=b&sdt=b&sl=59&s=TITLE-ABS-KEY%28Strength+Computation+of+Bearing+Test+Station%29&relpos=0&citeCnt=1&searchTerm=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/ujep/382.2019/a/1213-2489/MT/19/5/842" target="_blank" >10.21062/ujep/382.2019/a/1213-2489/MT/19/5/842</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strength Computation of Bearing Test Station

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The test station is used to determine the fatigue of bearings in passenger cars. The influence of prestressing or axial clerance, the reliability of the locking elements for the axial adjustment, the quality of the seating of the outer ring and the change in the type, quantity or distribution of the lubricant can also be examined. The test station consists of a test unit for the simultaneous testing of two test bearings. The misalignment of the wheel contact point and the center of the bearing is fixed by means of mountable parts. The test bearings are clamped between the flanges at both ends of the test shaft, which is supported by two auxiliary bearings. The numerical simulation with finite element method (FEM) deals with the analysis of the bearing test station, which will be loaded by axial and radial loads.

  • Název v anglickém jazyce

    Strength Computation of Bearing Test Station

  • Popis výsledku anglicky

    The test station is used to determine the fatigue of bearings in passenger cars. The influence of prestressing or axial clerance, the reliability of the locking elements for the axial adjustment, the quality of the seating of the outer ring and the change in the type, quantity or distribution of the lubricant can also be examined. The test station consists of a test unit for the simultaneous testing of two test bearings. The misalignment of the wheel contact point and the center of the bearing is fixed by means of mountable parts. The test bearings are clamped between the flanges at both ends of the test shaft, which is supported by two auxiliary bearings. The numerical simulation with finite element method (FEM) deals with the analysis of the bearing test station, which will be loaded by axial and radial loads.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Manufacturing Technology

  • ISSN

    1213-2489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    842-847

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077152805