Dynamic analysis of the wheel suspension arm
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F24%3A43898847" target="_blank" >RIV/44555601:13420/24:43898847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://amcm.pcz.pl/?id=view&volume=23&issue=3&article=7" target="_blank" >https://amcm.pcz.pl/?id=view&volume=23&issue=3&article=7</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17512/jamcm.2024.3.07" target="_blank" >10.17512/jamcm.2024.3.07</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dynamic analysis of the wheel suspension arm
Popis výsledku v původním jazyce
This article is focused on the creation of a model and its dynamic analysis. The model analyzed is a part of the car wheel suspension mechanism. Input load effects are entered as nonlinear waveforms of individual components of forces and moments determined experimentally. Load curves in the pin are defined as a function of time in a three-component force. The load in the bushings is implemented in a six-component force bond (three force components and three moments) as a function of deformation. The output of the simulation process are defor-mations as well as reaction effects in bushings. In order to verify the results, the task was modelled in two simulation programs, namely in Adams and Matlab R2020b Simscape multibody. The monitored parameters of force effects and displacements differed minimally.
Název v anglickém jazyce
Dynamic analysis of the wheel suspension arm
Popis výsledku anglicky
This article is focused on the creation of a model and its dynamic analysis. The model analyzed is a part of the car wheel suspension mechanism. Input load effects are entered as nonlinear waveforms of individual components of forces and moments determined experimentally. Load curves in the pin are defined as a function of time in a three-component force. The load in the bushings is implemented in a six-component force bond (three force components and three moments) as a function of deformation. The output of the simulation process are defor-mations as well as reaction effects in bushings. In order to verify the results, the task was modelled in two simulation programs, namely in Adams and Matlab R2020b Simscape multibody. The monitored parameters of force effects and displacements differed minimally.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Applied Mathematics and Computational Mechanics
ISSN
2299-9965
e-ISSN
2353-0588
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
74-85
Kód UT WoS článku
001325271300001
EID výsledku v databázi Scopus
—