Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic analysis of the wheel suspension arm

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F24%3A43898847" target="_blank" >RIV/44555601:13420/24:43898847 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://amcm.pcz.pl/?id=view&volume=23&issue=3&article=7" target="_blank" >https://amcm.pcz.pl/?id=view&volume=23&issue=3&article=7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17512/jamcm.2024.3.07" target="_blank" >10.17512/jamcm.2024.3.07</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic analysis of the wheel suspension arm

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is focused on the creation of a model and its dynamic analysis. The model analyzed is a part of the car wheel suspension mechanism. Input load effects are entered as nonlinear waveforms of individual components of forces and moments determined experimentally. Load curves in the pin are defined as a function of time in a three-component force. The load in the bushings is implemented in a six-component force bond (three force components and three moments) as a function of deformation. The output of the simulation process are defor-mations as well as reaction effects in bushings. In order to verify the results, the task was modelled in two simulation programs, namely in Adams and Matlab R2020b Simscape multibody. The monitored parameters of force effects and displacements differed minimally.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic analysis of the wheel suspension arm

  • Popis výsledku anglicky

    This article is focused on the creation of a model and its dynamic analysis. The model analyzed is a part of the car wheel suspension mechanism. Input load effects are entered as nonlinear waveforms of individual components of forces and moments determined experimentally. Load curves in the pin are defined as a function of time in a three-component force. The load in the bushings is implemented in a six-component force bond (three force components and three moments) as a function of deformation. The output of the simulation process are defor-mations as well as reaction effects in bushings. In order to verify the results, the task was modelled in two simulation programs, namely in Adams and Matlab R2020b Simscape multibody. The monitored parameters of force effects and displacements differed minimally.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Applied Mathematics and Computational Mechanics

  • ISSN

    2299-9965

  • e-ISSN

    2353-0588

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    74-85

  • Kód UT WoS článku

    001325271300001

  • EID výsledku v databázi Scopus