Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F05%3A00003116" target="_blank" >RIV/44555601:13430/05:00003116 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie je věnována v současnosti velmi diskutované problematice individualizace výchovně-vzdělávacího procesu v českých školách všech stupňů. Požadavek individualizace je tématem jak pro odborníky z oblasti pedagogiky, didaktiky a psychologie, tak pro samotné učitele. Studie je zaměřena na žákovo pojetí učiva - tedy na to, jak žák chápe a interpretuje různé fenomény, se kterými se v rámci výuky setkává a také to, jak školní vzdělávání tato (často chybná) žákovská pojetí modifikuje. Teoretické rozpracování je doplněno výzkumem žákovských pojetí na úrovni základní školy. V současné době takto komplexně pojatá studie v české odborně pedagogické sféře chybí, její přínos by měl být i pro učitele z praxe, kteří chtějí ve své práci realizovat inovativní trendy.

  • Název v anglickém jazyce

    Genesis of the childrens conceptions of selected phenomena

  • Popis výsledku anglicky

    The treatise is devoted to the issue of individualization of educational process in Czech schools of all levels which is very frequently discussed today. The requirement of individualization is the topic for the experts on pedagogy, didacticism and psychology as well as for the teachers themselves. The study is focused on the pupil´s conception of subject matter ? i.e. how the pupil understands and interprets various phenomena they encounter in the process of education. And also how the pupils´ conceptions (very often incorrect) are modified by educational process. Theoretical section, chapters are supplemented by the research of the conceptions of pupils on both levels of elementary school. Currently the Czech experts in pedagogical sphere lack such acomplex study. This study should enrich the experience of skilled teachers who want to use the innovative trends in their work.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-7044-697-8

  • Počet stran knihy

    192

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy