Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F05%3A00003116" target="_blank" >RIV/44555601:13430/05:00003116 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Geneze dětských pojetí vybraných fenoménů
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie je věnována v současnosti velmi diskutované problematice individualizace výchovně-vzdělávacího procesu v českých školách všech stupňů. Požadavek individualizace je tématem jak pro odborníky z oblasti pedagogiky, didaktiky a psychologie, tak pro samotné učitele. Studie je zaměřena na žákovo pojetí učiva - tedy na to, jak žák chápe a interpretuje různé fenomény, se kterými se v rámci výuky setkává a také to, jak školní vzdělávání tato (často chybná) žákovská pojetí modifikuje. Teoretické rozpracování je doplněno výzkumem žákovských pojetí na úrovni základní školy. V současné době takto komplexně pojatá studie v české odborně pedagogické sféře chybí, její přínos by měl být i pro učitele z praxe, kteří chtějí ve své práci realizovat inovativní trendy.
Název v anglickém jazyce
Genesis of the childrens conceptions of selected phenomena
Popis výsledku anglicky
The treatise is devoted to the issue of individualization of educational process in Czech schools of all levels which is very frequently discussed today. The requirement of individualization is the topic for the experts on pedagogy, didacticism and psychology as well as for the teachers themselves. The study is focused on the pupil´s conception of subject matter ? i.e. how the pupil understands and interprets various phenomena they encounter in the process of education. And also how the pupils´ conceptions (very often incorrect) are modified by educational process. Theoretical section, chapters are supplemented by the research of the conceptions of pupils on both levels of elementary school. Currently the Czech experts in pedagogical sphere lack such acomplex study. This study should enrich the experience of skilled teachers who want to use the innovative trends in their work.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
80-7044-697-8
Počet stran knihy
192
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—