Zvyšování úrovně profesních kompetencí pedagogických pracovníků a studentů učitelství prostřednictvím kurzů cizího jazyka zaměřených na odborný jazyk.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F07%3A00004042" target="_blank" >RIV/44555601:13430/07:00004042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zvyšování úrovně profesních kompetencí pedagogických pracovníků a studentů učitelství prostřednictvím kurzů cizího jazyka zaměřených na odborný jazyk.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou zvyšování profesních kompetencí pedagogických pracovníků a studentů učitelství prostřednictvím kurzů odborného cizího jazyka. Součástí textu je vymezení pojmu odborný cizí jazyk a jeho specifikace ve vztahu k pedagogicképrofesi a studiu oboru učitelství. Jsou zde vyjmenovány oblasti profesního rozvoje pedagogů které přímo souvisí s využitím jazykových dovedností. V další části příspěvku autorka prezentuje proces tvorby sylabů nových multi-jazykových profesních kurzů pro pedagogy v praxi a jejich možné využití v kurzech cizího jazyka pro studenty učitelství. Pro ilustraci je tento nový kurz v závěru příspěvku stručně popsán a následován tabulkou s tématy k jednotlivých sylabům.
Název v anglickém jazyce
Teachers' and Teacher Trainees' competence growth through the Means of Professional Foreign Language Courses
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of professional competence development of teachers and teacher trainees through the courses of Foreign Language for Specific Purposes. The definition of the concept Foreign Language for Specific Purposes and its specification regarding teaching profession and teacher training is part and parcel of the text as well as the list of three different parts of teachers? professional development interconnected with the use of teachers? and trainees? foreign language skills. In thenext part of the paper the author presents process of the syllabi forming for new multi-lingual professional courses for teachers and their possible use within the frame of the foreign language courses for teacher trainees. For demonstration purpose thebrief description and the new course syllabi table is shown in the end of the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Multidisciplinární postupy pomáhajících profesí
ISBN
978-80-7044-858-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—