Od eidetiky k logice aneb K významu směřování v procesu porozumění
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004711" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Od eidetiky k logice aneb K významu směřování v procesu porozumění
Popis výsledku v původním jazyce
Fenomenologická reflexe autentického výtvarného projevu je nedirektivní metodou, umožňující bezpečné zacházení se znepokojivými emocemi jedince. Úroveň teoretického modelování dosahuje funkčního minima ve prospěch evokace a udržení přímé prožitkové účasti reflektovaných jevů a jejich autentické tematizace. Znepokojivá emoce je přiváděna do vědomí vztahováním se k vlastnímu artifaktu v prožitkovém, přítomnostním kontinuu v primární podobě na úrovni tělesných prožitků a teprve následně tematizována. V procesu porozumění znepokojivé emoci je, podle klinických zjištění, zapotřebí udržet směřování procesu porozumění ve směru ?od eidetiky k logice?.
Název v anglickém jazyce
Prom "eidos" to "logos" - On the movement in comprehension process
Popis výsledku anglicky
The phenomenological reflection of a visual artifact (artwork) is a non-directive qualitative method, which proves to be a highly effective source of information and can bring valuable outcomes in the spheres of research, psycho-diagnostics and psychotherapy. Within the phenomenological reflection, the theoretical reasoning is reduced and the evocation of the direct participatory experience is enhanced. A truly accepting attitude towards the author´s personality enables the conscious content of the author´s psyche to be revealed and confronted with the author himself, face to face to his artifact. In the process of reflection, we emphasize the movement of the reflection: from ?eidos ?to ?logos?.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zážitek a jeho funkce ve vzdělávání pedagogů
ISBN
978-80-7414-101-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
Katedra výtvarné kultury PF UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—