Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od eidetiky k logice aneb K významu směřování v procesu porozumění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004711" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004711 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od eidetiky k logice aneb K významu směřování v procesu porozumění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fenomenologická reflexe autentického výtvarného projevu je nedirektivní metodou, umožňující bezpečné zacházení se znepokojivými emocemi jedince. Úroveň teoretického modelování dosahuje funkčního minima ve prospěch evokace a udržení přímé prožitkové účasti reflektovaných jevů a jejich autentické tematizace. Znepokojivá emoce je přiváděna do vědomí vztahováním se k vlastnímu artifaktu v prožitkovém, přítomnostním kontinuu v primární podobě na úrovni tělesných prožitků a teprve následně tematizována. V procesu porozumění znepokojivé emoci je, podle klinických zjištění, zapotřebí udržet směřování procesu porozumění ve směru ?od eidetiky k logice?.

  • Název v anglickém jazyce

    Prom "eidos" to "logos" - On the movement in comprehension process

  • Popis výsledku anglicky

    The phenomenological reflection of a visual artifact (artwork) is a non-directive qualitative method, which proves to be a highly effective source of information and can bring valuable outcomes in the spheres of research, psycho-diagnostics and psychotherapy. Within the phenomenological reflection, the theoretical reasoning is reduced and the evocation of the direct participatory experience is enhanced. A truly accepting attitude towards the author´s personality enables the conscious content of the author´s psyche to be revealed and confronted with the author himself, face to face to his artifact. In the process of reflection, we emphasize the movement of the reflection: from ?eidos ?to ?logos?.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zážitek a jeho funkce ve vzdělávání pedagogů

  • ISBN

    978-80-7414-101-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Katedra výtvarné kultury PF UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku