Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005614" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005614 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na analýzu žákovských chyb v úlohách TIMSS zaměřených na oblast chemie a komparační analýzu těchto chyb mezi českými žáky a žáky z ostatních zemí světa, kteří se výzkumu TIMSS zúčastnili. Analyzovány budou úlohy pro žáky 4. ročníkůa žáky 8. ročníků. Jedná se o úlohy v tematických celcích "Skupenství a změny látek", "Třídění a vlastnosti látek" (u žáků 4. ročníku) a úlohy v tematických celcích "Chemické reakce", "Vlastnosti látek", "Třídění a složení látek". Výsledky řešení úloh ztěchto tematických celků jsou podrobeny komparační analýze z hlediska genderových rozdílů, z hlediska typu tematického celku a z hlediska myšlenkových operací nutných pro řešení daných typů úloh. V příspěvku jsou dále diskutovány typické chybné odpovědižáků u vybraných úloh a identifikovány převažující miskoncepce žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    The results of the TIMSS researches - the inspiration for science teachers

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with an analysis of pupil´s mistakes in the TIMSS exercises that focused on the field of chemistry and with a comparative analysis of such mistakes made by Czech pupils and pupils from other countries in the world, who participated in the TIMSS research. Subject to the analysis are exercises created for pupils of 4th or 8th grades. Subject-matter of the analysis are exercises in the following thematic units: "Aggregate and changes in substances", "Sorting and properties of substances" (by pupils of 4thgrades) and further about exercises in the thematic units "Chemical reactions", "Properties of substances", "Sorting and composition of substances". Pupils´ results of exercises in the above thematic units are subject to a comparative analysis in the light of gender differences, type of the thematic unit and intellectual operations that are necessary for solving the respective type of the exercises. Furthermore, common wrong answe

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie

  • ISBN

    978-80-7368-426-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Trojanovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku