Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005614" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005614 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na analýzu žákovských chyb v úlohách TIMSS zaměřených na oblast chemie a komparační analýzu těchto chyb mezi českými žáky a žáky z ostatních zemí světa, kteří se výzkumu TIMSS zúčastnili. Analyzovány budou úlohy pro žáky 4. ročníkůa žáky 8. ročníků. Jedná se o úlohy v tematických celcích "Skupenství a změny látek", "Třídění a vlastnosti látek" (u žáků 4. ročníku) a úlohy v tematických celcích "Chemické reakce", "Vlastnosti látek", "Třídění a složení látek". Výsledky řešení úloh ztěchto tematických celků jsou podrobeny komparační analýze z hlediska genderových rozdílů, z hlediska typu tematického celku a z hlediska myšlenkových operací nutných pro řešení daných typů úloh. V příspěvku jsou dále diskutovány typické chybné odpovědižáků u vybraných úloh a identifikovány převažující miskoncepce žáků.
Název v anglickém jazyce
The results of the TIMSS researches - the inspiration for science teachers
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with an analysis of pupil´s mistakes in the TIMSS exercises that focused on the field of chemistry and with a comparative analysis of such mistakes made by Czech pupils and pupils from other countries in the world, who participated in the TIMSS research. Subject to the analysis are exercises created for pupils of 4th or 8th grades. Subject-matter of the analysis are exercises in the following thematic units: "Aggregate and changes in substances", "Sorting and properties of substances" (by pupils of 4thgrades) and further about exercises in the thematic units "Chemical reactions", "Properties of substances", "Sorting and composition of substances". Pupils´ results of exercises in the above thematic units are subject to a comparative analysis in the light of gender differences, type of the thematic unit and intellectual operations that are necessary for solving the respective type of the exercises. Furthermore, common wrong answe
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Možnosti a meze interakce reálného a virtuálního prostředí v počátečním přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7368-426-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Trojanovice
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—