Uplatnění zásad diákonie v oblasti sociálně pedagogické intervence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005635" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005635 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uplatnění zásad diákonie v oblasti sociálně pedagogické intervence
Popis výsledku v původním jazyce
Text se zabývá tématem vztahu mezi se sociální prací a praktickou teologií. Na základě kategorie víry hledá styčné body pro vymezení souvztažnosti obou pojmů. V další části je upozorněno na nutnost práce s potřebným jedincem jako se systémovým prvkem. Vtomto systému má své místo i vymezení diákonie jako konstitutivního prvku praktické teologie a jejího propojení se sociální prací. Klíčovým pojmem, který dává možnost společných východisek pro sociální práci a sociální pomoc je kategorie víry a religionizity jako antropologické konstanty. Je uveden rovněž příklad aplikace prvků diákonie v prostředí sociálně vyloučené lokality.
Název v anglickém jazyce
Aplication of Diaconia Principles in a Field of Social - Pedagogical Interventions
Popis výsledku anglicky
The text is concerned with a relationship between a social work a practical theology. According to a religious faith is searching for items defining relativity of both phenomena mentioned above. The next part draws attention to necessity of working witha needy individual as a part of a system where diaconate is defined as an element of theology and is conected wit social work. The key element which is giving the outlet for social work and social help is the cathegory of religious faith. There is also an example of aplication of diaconate elements in an enviroment of socially excluded areas.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogické a psychologické disciplíny v přípravě pracovníků v sociální sféře
ISBN
978-80-7414-276-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—