Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specific Aspects of Teching Foreign Languages to Seniors, "students" of Universities of the Third Age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43883975" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43883975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specific Aspects of Teching Foreign Languages to Seniors, "students" of Universities of the Third Age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with the specifics of foreign language teaching/learning process in education of the age group 55+. It focuses on the abilities of a senior to learn a foreign language, limits that the education of seniors encounters and ways to their elimination. Senior education is very important element of an individual development and a development of a society as a whole especially in the current demographical population change. Seniors are forced to learn, especially foreign languages due toa globalisation of the world. The foreign language senior education has its specifics and it is necessary to adjust it in many aspects. The text comes out of personal experience with English and German language teaching at the University of the Third Age in University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labemn and is based on PhD studies in Applied linguistics of a specific language at the Charles University in Prague, the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific Aspects of Teching Foreign Languages to Seniors, "students" of Universities of the Third Age

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the specifics of foreign language teaching/learning process in education of the age group 55+. It focuses on the abilities of a senior to learn a foreign language, limits that the education of seniors encounters and ways to their elimination. Senior education is very important element of an individual development and a development of a society as a whole especially in the current demographical population change. Seniors are forced to learn, especially foreign languages due toa globalisation of the world. The foreign language senior education has its specifics and it is necessary to adjust it in many aspects. The text comes out of personal experience with English and German language teaching at the University of the Third Age in University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labemn and is based on PhD studies in Applied linguistics of a specific language at the Charles University in Prague, the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Frontiers of Language and Teaching, vol. 2. Proceedings of the 2011 International Online Language Conference (IOLC 2011)

  • ISBN

    978-1-61233-559-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    520-525

  • Název nakladatele

    BrownWalker Press

  • Místo vydání

    Boca Raton

  • Místo konání akce

    webinar - online prostředí

  • Datum konání akce

    3. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku