Prohlubování společenské nepřijatelnosti poruch chování jako problém pro speciální pedagogiku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43884059" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43884059 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prohlubování společenské nepřijatelnosti poruch chování jako problém pro speciální pedagogiku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou poruch chování u jedinců v období adolescence a juvenility. Konkrétně analyzuje prohlubování společenské nepřijatelnosti poruch chování, jako problém pro praxi speciální pedagogiky. Speciální pedagogika má v průběhu vývoje jedince, a případné eskalace jeho společensky nežádoucího až nepřijatelného chování různé cíle, úkoly, a také možnosti. Konstatování a závěry vycházejí z dlouholeté praxe a zkušeností z práce s mládeží s různými poruchami chování, včetně delikvence. Jsou podloženy výsledky výzkumných šetření, které byly realizovány u delikventní mládeže. Mohou být inspirativní, a jsou využitelné ve speciálně pedagogické praxi.
Název v anglickém jazyce
Deterioration of behavioral disorders as a problem for special education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with behavior disorders in individuals in adolescence and juvenility. Specifically, analyzes the deterioration of social unacceptability at behavioral disorders, as a problem for the practice of special education. Special education has inthe course of individual development, and its possible escalation of socially undesirable behavior, various objectives, goals, and possibility. The finding and conclusions are based on practice and experience of working with young people with a varietyof behavioral problems, including delinquency. They are supported by the results of research investigations, which were conducted at delinquent youth. They can be inspirational, and are useful in special education practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0367" target="_blank" >GA406/09/0367: Tvorba, validizace a standardizace nástroje pro diagnostiku delikventního chování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Speciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967 - 2012
ISBN
978-80-89256-94-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
28-32
Název nakladatele
IRIS
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Pedagogická fakulta UK Bratislava
Datum konání akce
3. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—