Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactics of Economic Subjects in the Ethical Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43884191" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43884191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactics of Economic Subjects in the Ethical Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Didactics of Economic Subjects - just like all the other marginal disciplines of didactics of the given field of study (subject-specific didactics) - mediates cognition of the relevant field of study for prospective teachers. The actual development overthe past two decades - both in the economy and in education (in particular ISCED Level 3) - has brought new impulses for the didactic interpretation of the content of education in economics. The methods for creating aspects of knowledge are based on therelationship between the student's thinking and/or cognition and the conception of economic disciplines compelling the implementation of the ethical dimension while forming subject- specific methods of thinking. This contribution deals with the questionof the level of connectivity between the practical, professional and didactic parts of this implementation.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactics of Economic Subjects in the Ethical Context

  • Popis výsledku anglicky

    Didactics of Economic Subjects - just like all the other marginal disciplines of didactics of the given field of study (subject-specific didactics) - mediates cognition of the relevant field of study for prospective teachers. The actual development overthe past two decades - both in the economy and in education (in particular ISCED Level 3) - has brought new impulses for the didactic interpretation of the content of education in economics. The methods for creating aspects of knowledge are based on therelationship between the student's thinking and/or cognition and the conception of economic disciplines compelling the implementation of the ethical dimension while forming subject- specific methods of thinking. This contribution deals with the questionof the level of connectivity between the practical, professional and didactic parts of this implementation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Odborová didaktika - interdisciplinárny dialóg

  • ISBN

    978-80-8084-941-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    280-287

  • Název nakladatele

    VERBUM

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Místo konání akce

    Levoča

  • Datum konání akce

    24. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku