Didactics of Economic Subjects in the Ethical Context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43884191" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43884191 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Didactics of Economic Subjects in the Ethical Context
Popis výsledku v původním jazyce
Didactics of Economic Subjects - just like all the other marginal disciplines of didactics of the given field of study (subject-specific didactics) - mediates cognition of the relevant field of study for prospective teachers. The actual development overthe past two decades - both in the economy and in education (in particular ISCED Level 3) - has brought new impulses for the didactic interpretation of the content of education in economics. The methods for creating aspects of knowledge are based on therelationship between the student's thinking and/or cognition and the conception of economic disciplines compelling the implementation of the ethical dimension while forming subject- specific methods of thinking. This contribution deals with the questionof the level of connectivity between the practical, professional and didactic parts of this implementation.
Název v anglickém jazyce
Didactics of Economic Subjects in the Ethical Context
Popis výsledku anglicky
Didactics of Economic Subjects - just like all the other marginal disciplines of didactics of the given field of study (subject-specific didactics) - mediates cognition of the relevant field of study for prospective teachers. The actual development overthe past two decades - both in the economy and in education (in particular ISCED Level 3) - has brought new impulses for the didactic interpretation of the content of education in economics. The methods for creating aspects of knowledge are based on therelationship between the student's thinking and/or cognition and the conception of economic disciplines compelling the implementation of the ethical dimension while forming subject- specific methods of thinking. This contribution deals with the questionof the level of connectivity between the practical, professional and didactic parts of this implementation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Odborová didaktika - interdisciplinárny dialóg
ISBN
978-80-8084-941-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
280-287
Název nakladatele
VERBUM
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Levoča
Datum konání akce
24. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—