Numeral Blocks as an Educational Tool for Development of Mathematical Thinking in Preschool Preparation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885735" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885735 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numeral Blocks as an Educational Tool for Development of Mathematical Thinking in Preschool Preparation
Popis výsledku v původním jazyce
In the framework of the project ESF We Manage to Do It Together - CZ.1.07.1.-2.00/08.0105 the author proposed a teaching aid that helps to develop mathematical thinking. This aid was tested in practice in preparatory classes in which is practised the educational program for children from poor social-cultural environment. The abstract describes the aid and methodology of its use.
Název v anglickém jazyce
Numeral Blocks as an Educational Tool for Development of Mathematical Thinking in Preschool Preparation
Popis výsledku anglicky
In the framework of the project ESF We Manage to Do It Together - CZ.1.07.1.-2.00/08.0105 the author proposed a teaching aid that helps to develop mathematical thinking. This aid was tested in practice in preparatory classes in which is practised the educational program for children from poor social-cultural environment. The abstract describes the aid and methodology of its use.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Usta ad Albim Bohemica
ISSN
1802-825X
e-ISSN
—
Svazek periodika
XIII
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
95-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—