Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K počátkům české hudebně teoretické pedagogiky. 2.Hudební teorie na varhanické škole v Praze a v Brně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43884152" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43884152 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K počátkům české hudebně teoretické pedagogiky. 2.Hudební teorie na varhanické škole v Praze a v Brně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studium na pražské varhanické škole mělo při otevření v roce 1830 podobu desetiměsíčního kurzu, který byl od roku 1835 rozšířen na dva roky. Poslední ředitel varhanické školy F.Z.Skuherský se zasloužil o další rozšíření na tříleté studium, zahájené od roku 1873. Po sloučení s konzervatoří v roce 1890 existovala varhanická škola oficiálně až do roku 1903 jako její skladatelské oddělení pro nadané studenty vyšších ročníků. Z pražské varhanické školy se zásluhou vynikajících pedagogů a teoretiků (F.Z.Skuherský, Z.Blažek, K.Stecker, K.Knittl) vyprofilovala škola, která měla pověst ?vysoké školy kompozice?. Brněnská varhanická škola vznikla zásluhou Leoše Janáčka po vzoru pražské varhanické školy v roce 1881. Od roku 1917-18 měla tři hlavní obory: varhanicko-skladatelský, klavírní a houslový. Tím byl položen základ na její transformaci na konzervatoř, ke které došlo o rok později.

  • Název v anglickém jazyce

    The beginnings of Czech music theory pedagogy. Music Theory at the Organ School in Prague and in Brno

  • Popis výsledku anglicky

    Studies at the Prague Organ School was opened in 1830, in the form of a ten- month-course, which since 1835 has been extended for two years. Last director F.Z.Skuherský credited with further extension to three years of study, launched since 1873. After the merger with the Prague Conservatory in 1890 there was officially organ school until 1903 as its composition department for gifted students of higher classes. From the Prague Organ School is due to outstanding teachers and theorists (FZSkuherský, Z.Blažek, K.Stecker, K.Knittl) emerged School, which had a reputation for "high school of composition." Brno Organ School was established thanks to the model of Leos Janacek Prague Organ School in 1881. From 1917 to 1918 had three main branches: the organ-composition, piano and violin. This laid the foundation for its transformation into the Brno Conservatory, which occurred a year later.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    1-3

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus