Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zmena náročnosti úlohy a princíp primeranosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43885922" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43885922 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zmena náročnosti úlohy a princíp primeranosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Celostný prístup je jednou zo základných teoretických východísk modernej predškolskej výchovy, rozvoj matematického myslenia je jej prirodzenou súčasťou. V súlade s vývojovými špecifikami predškolského obdobia je potrebné pre deti pripraviť edukačnú ponuku s vyváženou voľnou aj riadenou činnosťou. Cieľom príspevku je upozorniť na možnosť tvorby úloh pre predškolské deti metódou "A čo ak nie?", ktorá je ukázaná na modifikácii hry sudoku. V sérii didaktických hier je diskutovaná najmä náročnosť úloh. Sú vybrané didaktické hry, ktoré rozvíjajú najmä priestorovú predstavivosť a osvedčili sa v praxi - boli pre predškolské deti "lákavou výzvou".

  • Název v anglickém jazyce

    Regulation of Difficulty of the Task and the Principle of Proportionality

  • Popis výsledku anglicky

    A holistic approach is one of the fundamental theoretical bases of modern pre-school education. The development of mathematical thinking is a natural part of it. In accordance with the specifics of preschool developmental period it is necessary for children to prepare educational provision with balanced free and guided activities. The creating tasks for pre-school children by using the method "And what if not?" is shown to modify the famous game Sudoku. In series of educational games is discussed the difficulty of the task. There are educational games developing the spatial imagination, they have been proven in practice. These games were "an attractive challenge" for pre-school children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    56-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus