Zmena náročnosti úlohy a princíp primeranosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43885922" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43885922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zmena náročnosti úlohy a princíp primeranosti
Popis výsledku v původním jazyce
Celostný prístup je jednou zo základných teoretických východísk modernej predškolskej výchovy, rozvoj matematického myslenia je jej prirodzenou súčasťou. V súlade s vývojovými špecifikami predškolského obdobia je potrebné pre deti pripraviť edukačnú ponuku s vyváženou voľnou aj riadenou činnosťou. Cieľom príspevku je upozorniť na možnosť tvorby úloh pre predškolské deti metódou "A čo ak nie?", ktorá je ukázaná na modifikácii hry sudoku. V sérii didaktických hier je diskutovaná najmä náročnosť úloh. Sú vybrané didaktické hry, ktoré rozvíjajú najmä priestorovú predstavivosť a osvedčili sa v praxi - boli pre predškolské deti "lákavou výzvou".
Název v anglickém jazyce
Regulation of Difficulty of the Task and the Principle of Proportionality
Popis výsledku anglicky
A holistic approach is one of the fundamental theoretical bases of modern pre-school education. The development of mathematical thinking is a natural part of it. In accordance with the specifics of preschool developmental period it is necessary for children to prepare educational provision with balanced free and guided activities. The creating tasks for pre-school children by using the method "And what if not?" is shown to modify the famous game Sudoku. In series of educational games is discussed the difficulty of the task. There are educational games developing the spatial imagination, they have been proven in practice. These games were "an attractive challenge" for pre-school children.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
56-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—