Model fungování rodiny a jeho aplikace v ústavech výchovné péče
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886222" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886222 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2014.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Model fungování rodiny a jeho aplikace v ústavech výchovné péče
Popis výsledku v původním jazyce
Současná problematika ústavů výchovné péče má řadu úskalí. Jedním z nich je právě tématika výchovného působení v těchto zařízeních, které by mělo být realizováno formou rodinného modelu. Rodina je však velice dynamická instituce, která nelze zcela jednoduše nahradit. Bez dostatečných znalostí a odborného přístupu není možné ani realizovat výchovu rodinného typu. V současné české legislativě je však výchova rodinného typu definována jako prakticky povinná v zařízeních výchovné péče. Model fungování rodiny jako výchovný nástroj v těchto zařízeních sice je uzákoněn, avšak neexistuje jeho reálná podoba v současném systému. Náš příspěvek nastiňuje jeden z možných teoretických východisek, z kterého by bylo možné následně vycházet ve výchovné praxi.
Název v anglickém jazyce
The Family Funktioning Model andits Aplication in Reformatory
Popis výsledku anglicky
The current issue of educational institutes care has many pitfalls. One of them is the theme of educational influence in these facilities, which should be implemented by means of the family model. The family, however, is a very dynamic institution that cannot be simply replaced. Family model cannot be even realized without sufficient knowledge and professional approach. In the current Czech legislation is family model defined as practically mandatory in the reformatories. Model family functioning as aneducational tool is enacted, but there is not a real form in the current system. Our paper outlines one possible theoretical points of which could be subsequently based in educational practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Masarykova konference pro doktotrandy a maldé vědecké pracovníky
ISBN
978-80-87952-07-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1817-1824
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
15. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—