Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model fungování rodiny a jeho aplikace v ústavech výchovné péče

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886222" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2014.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Model fungování rodiny a jeho aplikace v ústavech výchovné péče

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současná problematika ústavů výchovné péče má řadu úskalí. Jedním z nich je právě tématika výchovného působení v těchto zařízeních, které by mělo být realizováno formou rodinného modelu. Rodina je však velice dynamická instituce, která nelze zcela jednoduše nahradit. Bez dostatečných znalostí a odborného přístupu není možné ani realizovat výchovu rodinného typu. V současné české legislativě je však výchova rodinného typu definována jako prakticky povinná v zařízeních výchovné péče. Model fungování rodiny jako výchovný nástroj v těchto zařízeních sice je uzákoněn, avšak neexistuje jeho reálná podoba v současném systému. Náš příspěvek nastiňuje jeden z možných teoretických východisek, z kterého by bylo možné následně vycházet ve výchovné praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    The Family Funktioning Model andits Aplication in Reformatory

  • Popis výsledku anglicky

    The current issue of educational institutes care has many pitfalls. One of them is the theme of educational influence in these facilities, which should be implemented by means of the family model. The family, however, is a very dynamic institution that cannot be simply replaced. Family model cannot be even realized without sufficient knowledge and professional approach. In the current Czech legislation is family model defined as practically mandatory in the reformatories. Model family functioning as aneducational tool is enacted, but there is not a real form in the current system. Our paper outlines one possible theoretical points of which could be subsequently based in educational practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní Masarykova konference pro doktotrandy a maldé vědecké pracovníky

  • ISBN

    978-80-87952-07-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1817-1824

  • Název nakladatele

    MAGNANIMITAS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    15. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku