Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech tourism as seen on advertisements in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886717" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mgiit.ru/content/%D0%B2%D1%8B%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA-1332015" target="_blank" >http://mgiit.ru/content/%D0%B2%D1%8B%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA-1332015</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Turisticheskaja sfera Chehii v reklame

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stat'ja harakterizuet turisticheskuju oblast' Chehii i svjazannye s nej reklamnye strategii. Znakomit s vosprijatiem ponjatija turizm naseleniem strany, rasskazyvaet o naibolee populjarnyh vidah otdyha. Cheshskij rynok turisticheskih uslug predlagaet shirokij vybor destinacij kak vnutri strany, tak i za rubezhom. Blagodarja horosho razvitoj turistskoj infrastrukture, reguljarnym rekonstrukcijam pamjatnikov kul'turnogo nasledija, horosho nalazhennoj rabote transporta, v strane shiroko razvit segment samostojatel'nogo turizma, otdyh vyhodnogo dnja dostupen kazhdomu. Turisticheskaja industrija imeet svoju specifiku, ona ne vsegda predskazuema, t.k. zavisit ot pogodnyh uslovij, jeje plany mogut narushat' fors-mazhornye obstojatel'stva. Nedobrosovestnaja reklama v jetoj oblasti mogla by privesti turisticheskie agentstva k ubytkam, pojetomu v sfere cheshskoj turisticheskoj reklamy ochen' redko vstrechaemsja s podhodami, obychnymi dlja drugih sfer, preuvelicheniju, kak pravilo, net mesta. Stat'ja znakomit s kompleksom predlagaemyh turisticheskih uslug, naibolee rasprostranennymi vidami reklamy turisticheskogo rynka, kognitivnymi mehanizmami reklamnyh strategij. Osnovnye skidki v cheshskoj turisticheskoj sfere otnosjatsja k sledujushhim kategorijam: (1) pri pokupke putevki roditeljami rebenok otdyhaet besplatno, (2) skidka na rebenka, (3) skidka dlja pozhilyh ljudej, (4) skidka dlja molodozhenov. Trend poslednego vremeni - skidki za predvaritel'noe rezervirovanie poezdki (zimoj - letnej, letom - zimnej), skidki za pokupku putevki cherez internet. Cheshskij rynok turisticheskih uslug, v sravnenii s drugimi oblastjami, menee ((okupirovan}} reklamoj, predpochtenie otdaetsja konkretnoj informacii o predlagaemyh poezdkah.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech tourism as seen on advertisements in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the tourism area of the Czech Republic and related advertising strategies. It introduces the concepts of tourism and its perception by the population of the country, and shows the most popular leisure activities. Czech tourism market offers a wide range of domestic and foreign destinations. Greatly due to a well-developed tourist infrastructure, regular cultural heritage renovations, well-organized transport communication there is a well-developed segment of independent tourism, and a weekend holiday is affordable to everyone in the country. The tourism industry has its own specifics, it is not always predictable, because it depends on weather conditions, and touristic plans can be disrupted by the force majeure. In this area any unfair advertising could lead to losses for travel agencies, so Czech tourist advertising rarely applies the approaches common for other areas, as a rule, there is no place for typical exaggeration. The article introduces a set of tourist services, the most common forms of advertising across the tourist market, cognitive mechanisms of advertising strategies. In Czech tourism sector basic discount offers include the following categories: (1) a special offer for holidaymaking parents such as no charges for children, (2) some discounts for a child, (3) discounts for senior citizens, (4) honeymoon discounts. The latest trend is a trip pre-booking discount (in winter for summer, in summer for winter), discounts for purchasing holiday vouchers via the Internet. In comparison with other areas Czech tourism market is seen as less overloaded by adverts; the preference is given to specific information about the offered travelling destinations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nautsnyj vestnik MGIIT

  • ISSN

    2079-0627

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1(33)

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    23-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus