Czech tourism as seen on advertisements in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886717" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886717 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mgiit.ru/content/%D0%B2%D1%8B%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA-1332015" target="_blank" >http://mgiit.ru/content/%D0%B2%D1%8B%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA-1332015</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Turisticheskaja sfera Chehii v reklame
Popis výsledku v původním jazyce
Stat'ja harakterizuet turisticheskuju oblast' Chehii i svjazannye s nej reklamnye strategii. Znakomit s vosprijatiem ponjatija turizm naseleniem strany, rasskazyvaet o naibolee populjarnyh vidah otdyha. Cheshskij rynok turisticheskih uslug predlagaet shirokij vybor destinacij kak vnutri strany, tak i za rubezhom. Blagodarja horosho razvitoj turistskoj infrastrukture, reguljarnym rekonstrukcijam pamjatnikov kul'turnogo nasledija, horosho nalazhennoj rabote transporta, v strane shiroko razvit segment samostojatel'nogo turizma, otdyh vyhodnogo dnja dostupen kazhdomu. Turisticheskaja industrija imeet svoju specifiku, ona ne vsegda predskazuema, t.k. zavisit ot pogodnyh uslovij, jeje plany mogut narushat' fors-mazhornye obstojatel'stva. Nedobrosovestnaja reklama v jetoj oblasti mogla by privesti turisticheskie agentstva k ubytkam, pojetomu v sfere cheshskoj turisticheskoj reklamy ochen' redko vstrechaemsja s podhodami, obychnymi dlja drugih sfer, preuvelicheniju, kak pravilo, net mesta. Stat'ja znakomit s kompleksom predlagaemyh turisticheskih uslug, naibolee rasprostranennymi vidami reklamy turisticheskogo rynka, kognitivnymi mehanizmami reklamnyh strategij. Osnovnye skidki v cheshskoj turisticheskoj sfere otnosjatsja k sledujushhim kategorijam: (1) pri pokupke putevki roditeljami rebenok otdyhaet besplatno, (2) skidka na rebenka, (3) skidka dlja pozhilyh ljudej, (4) skidka dlja molodozhenov. Trend poslednego vremeni - skidki za predvaritel'noe rezervirovanie poezdki (zimoj - letnej, letom - zimnej), skidki za pokupku putevki cherez internet. Cheshskij rynok turisticheskih uslug, v sravnenii s drugimi oblastjami, menee ((okupirovan}} reklamoj, predpochtenie otdaetsja konkretnoj informacii o predlagaemyh poezdkah.
Název v anglickém jazyce
Czech tourism as seen on advertisements in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article describes the tourism area of the Czech Republic and related advertising strategies. It introduces the concepts of tourism and its perception by the population of the country, and shows the most popular leisure activities. Czech tourism market offers a wide range of domestic and foreign destinations. Greatly due to a well-developed tourist infrastructure, regular cultural heritage renovations, well-organized transport communication there is a well-developed segment of independent tourism, and a weekend holiday is affordable to everyone in the country. The tourism industry has its own specifics, it is not always predictable, because it depends on weather conditions, and touristic plans can be disrupted by the force majeure. In this area any unfair advertising could lead to losses for travel agencies, so Czech tourist advertising rarely applies the approaches common for other areas, as a rule, there is no place for typical exaggeration. The article introduces a set of tourist services, the most common forms of advertising across the tourist market, cognitive mechanisms of advertising strategies. In Czech tourism sector basic discount offers include the following categories: (1) a special offer for holidaymaking parents such as no charges for children, (2) some discounts for a child, (3) discounts for senior citizens, (4) honeymoon discounts. The latest trend is a trip pre-booking discount (in winter for summer, in summer for winter), discounts for purchasing holiday vouchers via the Internet. In comparison with other areas Czech tourism market is seen as less overloaded by adverts; the preference is given to specific information about the offered travelling destinations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nautsnyj vestnik MGIIT
ISSN
2079-0627
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
1(33)
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
23-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—