Determinanty inkluzivního vzdělávání dětí s ADHD.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43887310" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43887310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://inkluze.ujep.cz/files/determinanty_vzdelavani_s_adhd_web_fin.pdf" target="_blank" >http://inkluze.ujep.cz/files/determinanty_vzdelavani_s_adhd_web_fin.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Determinanty inkluzivního vzdělávání dětí s ADHD.
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie Determinanty inkluzivního vzdělávání dětí s ADHD se zaměřuje na problematiku inkluzivního vzdělávání žáků se syndromem ADHD. Vychází z vývojové variability těchto dětí a indikuje souvislost mezi jejich osobnostním rozvojem a sociální interakcípředevším v prostředí mateřské a základní školy. Rozvíjí ověřené pedagogické postupy a intervence vhodné pro vzdělávání dětí s touto poruchou. Důraz je kladen na osobnost učitele jakožto nejvýznamnějšího činitele funkčního procesu inkluzivní edukace žáka s ADHD. Poukazuje na nezbytnost edukačně-intervenčního zaměření výukového procesu směrem osobnostní a sociální výchovy těchto dětí a současné reedukace jejich případných specifických poruch učení coby časté komorbidity ADHD. Metodou dotazníkového šetření byly na vzorku 240 respondentů z mateřských, základních a praktických škol zjišťovány znalosti pedagogů o inkluzivní edukaci dětí a žáků s ADHD. Dotazník se skládal ze tří částí - popisných údajů o respondentovi, standardizovaného a pr
Název v anglickém jazyce
Determinants of the inclusive education of children with ADHD
Popis výsledku anglicky
The monograph Determinants of the inclusive education of children with ADHD focuses on issues of the inclusive education of pupils with ADHD. Based on the developmental variability of these children, it indicates a relationship between their personal development and social interaction, especially in the environment of nursery and primary schools. There are developed proven pedagogical techniques and interventions appropriate to the education of children with this disorder. Emphasis is given to the personality of teacher who is the most important factor of the functional process of inclusive education of pupils with ADHD. The need is highlighted for both intervention and education process oriented towards personal and social education of these childrenwith simultaneous reeducation of any of their specific learning disorders as a frequent comorbidity with ADHD. A knowledge of teachers about inclusive education of pupils with ADHD was surveyed in sample of 240 respondents from kindergart
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7414-934-4
Počet stran knihy
239
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—