Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888277" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace je výstupem projektu "Analýza strategií pedagogů a škol v oblasti komplexní podpory žáků se sociálním znevýhodněním v České republice a ve Slovenské republice". Její text primárně prezentuje výsledky výzkumných aktivit zacílených na analýzu podmínek vztahu dětí se závažnou formou socializační odchylky (poruchou chování), k sociální normě a morálnímu jednání. Současně se v centru pozornosti výzkumu také ocitají faktory, které ovlivňují rozhodování těchto jedinců při volbě strategií s pro i protispolečenským potenciálem jinak než je tomu u dětí s běžným socializačním vývojem. V rámci teoretických východisek autor postupně seznamuje čtenáře se vztahem socializace, společenských norem, morálního soudu a morálního jednání. K vysvětlení problematiky a následnému uchopení strategie výzkumných aktivit jsou použity relevantní teorie, zde primárně například kognitivní teorie morálního vývoje, etc. Dále je v teoretické části řešena problematika jedince se závažnou odchylkou v oblasti socializace, aplikujícího nepřijatelné sociální strategie dlouhodobě a opakovaně, včetně nástinu nastavení institucionální nápravné péče v ČR. Ústředním bodem publikace je pak část textu věnovaná výsledkům výzkumu realizovaného ve dvou částech. Za prvé je to rovina morální volby strategií v jednání dětí s diagnostikovanou závažnou socializační odchylkou na úrovni poruchy chování. Za druhé se jedná o rovinu emoční podmíněnosti volby těchto respondentů. Zajímavé pro nás byly hlavně emočními prožitky, dynamika reakcí ale i souhrn vybraných postojů a volních rysů jedince.

  • Název v anglickém jazyce

    The scaffolding of pupil's social competences in relation to social standarts and moral actioning.

  • Popis výsledku anglicky

    The publication is the result of the project titled "Analysis of the strategies of teachers and schools in the area of comprehensive support for socially disadvantaged pupils in the Czech Republic and the Slovak Republic." Its text primarily presents the results of research activities aimed at analyzing conditions of the relationship of children with severe socialization deviations (conduct disorder) to the social norms and moral conduct. At the same time the research also turns the attention to the factors that influence the choice of these individuals when choosing the strategy with pro-social and anti-social potential differently to children with normal socialization development. Within the theoretical background the author gradually introduces the reader to the relationship of socialization, social norms, moral judgment and moral behavior. To explain the issue and subsequently grasping the strategy of research activities, relevant theories are used - in this case for example it is primarily cognitive theory of moral development. Furthermore, the theoretical part deals with the issue of individuals with severe deviation of socialization, practicing unacceptable social strategies repeatedly in the long term. This section also includes an outline of the institutional setting of correctional care in the Czech Republic. The focal point of the publication is the part of the text devoted to the results of research, which was carried out in two parts. Firstly, it is plain moral choice of strategies in behavior of children diagnosed with severe socialization deviation on the level of behavioral disorder. Secondly, it is the level of emotional conditionality of choice of these respondents. In the center of attention were mainly emotional experiences, dynamic of responses, as well as a summary of selected postures and volitional characteristics of the individual.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7561-040-9

  • Počet stran knihy

    120

  • Název nakladatele

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS knihy