Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888277" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané aspekty sociálního formování jedince ve vztahu ke společenským normám a morálnímu jednání.
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je výstupem projektu "Analýza strategií pedagogů a škol v oblasti komplexní podpory žáků se sociálním znevýhodněním v České republice a ve Slovenské republice". Její text primárně prezentuje výsledky výzkumných aktivit zacílených na analýzu podmínek vztahu dětí se závažnou formou socializační odchylky (poruchou chování), k sociální normě a morálnímu jednání. Současně se v centru pozornosti výzkumu také ocitají faktory, které ovlivňují rozhodování těchto jedinců při volbě strategií s pro i protispolečenským potenciálem jinak než je tomu u dětí s běžným socializačním vývojem. V rámci teoretických východisek autor postupně seznamuje čtenáře se vztahem socializace, společenských norem, morálního soudu a morálního jednání. K vysvětlení problematiky a následnému uchopení strategie výzkumných aktivit jsou použity relevantní teorie, zde primárně například kognitivní teorie morálního vývoje, etc. Dále je v teoretické části řešena problematika jedince se závažnou odchylkou v oblasti socializace, aplikujícího nepřijatelné sociální strategie dlouhodobě a opakovaně, včetně nástinu nastavení institucionální nápravné péče v ČR. Ústředním bodem publikace je pak část textu věnovaná výsledkům výzkumu realizovaného ve dvou částech. Za prvé je to rovina morální volby strategií v jednání dětí s diagnostikovanou závažnou socializační odchylkou na úrovni poruchy chování. Za druhé se jedná o rovinu emoční podmíněnosti volby těchto respondentů. Zajímavé pro nás byly hlavně emočními prožitky, dynamika reakcí ale i souhrn vybraných postojů a volních rysů jedince.
Název v anglickém jazyce
The scaffolding of pupil's social competences in relation to social standarts and moral actioning.
Popis výsledku anglicky
The publication is the result of the project titled "Analysis of the strategies of teachers and schools in the area of comprehensive support for socially disadvantaged pupils in the Czech Republic and the Slovak Republic." Its text primarily presents the results of research activities aimed at analyzing conditions of the relationship of children with severe socialization deviations (conduct disorder) to the social norms and moral conduct. At the same time the research also turns the attention to the factors that influence the choice of these individuals when choosing the strategy with pro-social and anti-social potential differently to children with normal socialization development. Within the theoretical background the author gradually introduces the reader to the relationship of socialization, social norms, moral judgment and moral behavior. To explain the issue and subsequently grasping the strategy of research activities, relevant theories are used - in this case for example it is primarily cognitive theory of moral development. Furthermore, the theoretical part deals with the issue of individuals with severe deviation of socialization, practicing unacceptable social strategies repeatedly in the long term. This section also includes an outline of the institutional setting of correctional care in the Czech Republic. The focal point of the publication is the part of the text devoted to the results of research, which was carried out in two parts. Firstly, it is plain moral choice of strategies in behavior of children diagnosed with severe socialization deviation on the level of behavioral disorder. Secondly, it is the level of emotional conditionality of choice of these respondents. In the center of attention were mainly emotional experiences, dynamic of responses, as well as a summary of selected postures and volitional characteristics of the individual.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7561-040-9
Počet stran knihy
120
Název nakladatele
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—