Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The GLOBE Program: Long-term memories of program-relevant experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894127" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894127 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14230/18:00103143

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00958964.2018.1466772" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/00958964.2018.1466772</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00958964.2018.1466772" target="_blank" >10.1080/00958964.2018.1466772</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The GLOBE Program: Long-term memories of program-relevant experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study analyzes the meaning attributed to the GLOBE program by its former participants. The data were collected by conducting interviews with 19 adult respondents who left the program at least five years ago. The respondents interpreted the program as a strong community shaped by routine as well as extraordinary program activities and by their relationships. The respondents linked their GLOBE experience with the feeling of being part of something meaningful. The program provided them with a special privilege to experience something different from their non-participating peers. Their participation in the program influenced the respondents&apos; future life and in some cases their professional career. The study discusses the implications in respect to environmental education practice.

  • Název v anglickém jazyce

    The GLOBE Program: Long-term memories of program-relevant experience

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyzes the meaning attributed to the GLOBE program by its former participants. The data were collected by conducting interviews with 19 adult respondents who left the program at least five years ago. The respondents interpreted the program as a strong community shaped by routine as well as extraordinary program activities and by their relationships. The respondents linked their GLOBE experience with the feeling of being part of something meaningful. The program provided them with a special privilege to experience something different from their non-participating peers. Their participation in the program influenced the respondents&apos; future life and in some cases their professional career. The study discusses the implications in respect to environmental education practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Environmental Education

  • ISSN

    0095-8964

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    400-410

  • Kód UT WoS článku

    000437723900004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85049553030