Vědí češtináři, že čeština je i jazyk cizí a druhý?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43895333" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43895333 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-1-2018" target="_blank" >http://jlk.upol.cz/index.php/cislo-1-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vědí češtináři, že čeština je i jazyk cizí a druhý?
Popis výsledku v původním jazyce
Dnes v téměř každé základní i střední škole potkáme žáky/studenty, pro něž čeština není rodným jazykem. Jak probíhá jejich začleňování do školního prostředí a co toto začleňování ovlivňuje? Jaká je na českých školách v tomto ohledu situace? Změnila ji vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a jsou žáci-cizinci skutečně žáky se speciálními potřebami? Umějí školní psychologové a pracovníci pedagogicko-psychologických poraden objektivně posoudit potřeby těchto žáků? Týká se začleňování žáků-cizinců pouze češtinářů? A jsou učitelé českého jazyka a učitelé ostatních předmětů připraveni na začleňování žáků-cizinců?
Název v anglickém jazyce
Do Czech Teachers of Czech Language know that Czech is a foreign language and second language too?
Popis výsledku anglicky
Today, in almost every primary and secondary school, we meet pupils / students for whom Czech is not a native language. How do they integrate into the school environment and what influences this integration? What is the situation in Czech schools in this regard? Has the Act on Pupils with Specific Needs changed it, and are pupils-foreigners really pupils with specific needs? Are school psychologists and staff of pedagogical and psychological counseling objectively assessing the needs of these pupils? And are the teachers of the Czech language and the teachers of other subjects prepared for the integration of pupils-foreigners? At least some of these questions will try to answer the paper.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk - literatura - komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
87-96
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—