Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Admission Procedure Scores Correlate with University Study Results?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894633" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894633 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13510/19:43894633

  • Výsledek na webu

    <a href="https://erie.v2.czu.cz/en/r-14822-proceedings-2019" target="_blank" >https://erie.v2.czu.cz/en/r-14822-proceedings-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Admission Procedure Scores Correlate with University Study Results?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this paper is to find out if the number of points awarded during the admission procedure correlate with students&apos; performance during their university study in the bachelor programme of Economics and Management at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem (UJEP), Czech Republic. The first source of data was the recorded scores from the admission process of students who decided to send a portfolio. The second source of data was a study by the UJEP information system. Pearson&apos;s correlation coefficient showed that there is a strong positive correlation between five courses and final exams, as well as the performance in the last two evaluated semesters of high school. The paper confirmed that students with a higher Admission Procedure Score performed better in their university studies. It is preferable to continue accepting these students, to enact the admission procedure, and increase requirements for students during the procedure. The Faculty should consider abandoning portfolios and start using comprehension tests and provide additional support for current students with study problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Admission Procedure Scores Correlate with University Study Results?

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this paper is to find out if the number of points awarded during the admission procedure correlate with students&apos; performance during their university study in the bachelor programme of Economics and Management at Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem (UJEP), Czech Republic. The first source of data was the recorded scores from the admission process of students who decided to send a portfolio. The second source of data was a study by the UJEP information system. Pearson&apos;s correlation coefficient showed that there is a strong positive correlation between five courses and final exams, as well as the performance in the last two evaluated semesters of high school. The paper confirmed that students with a higher Admission Procedure Score performed better in their university studies. It is preferable to continue accepting these students, to enact the admission procedure, and increase requirements for students during the procedure. The Faculty should consider abandoning portfolios and start using comprehension tests and provide additional support for current students with study problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    190-196

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500025