Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

1. ročník kompoziční soutěže v oblasti Melodram do školy v roce 2020

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F20%3A43895770" target="_blank" >RIV/44555601:13430/20:43895770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/aktualni-cislo/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/aktualni-cislo/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    1. ročník kompoziční soutěže v oblasti Melodram do školy v roce 2020

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Melodram představuje hudebně dramatický útvar, kde hudba a recitace spoluvytvářejí jeden obsah. Tento útvar dosud není všeobecně rozšířenou formou užívanou v hudebně výchovném procesu, ačkoliv se jedná o výjimečný prostředek sloužící k rozvoji hudebnosti žáků. V případě projektu &quot;Melodram do školy&quot; se jedná o stále rozšiřovanou sumu interpretačně i posluchačsky dobře uchopitelných, nepříliš obtížných melodramů, které jsou vhodné pro zařazení do hudební výchovy na základních, středních a základních uměleckých školách. Záměrem kompoziční soutěže, organizované v roce 2020 katedrou hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, je rozšířit okruh melodramů takto vhodných pro hudební výchovu.

  • Název v anglickém jazyce

    1.st year of the composing competition in the field of Melodrama to Schools, in 2020

  • Popis výsledku anglicky

    Melodrama is a dramatic musical composition where music and recitation co-create a unite content. This unit is not yet a widespread form to be used in the music education process, although it is an exceptional tool offering a unique possibility to develop students&apos; musicality. In the case of &quot;Melodrama to School&quot;, this is an inexhaustible sum of interpretable and listener-friendly, and at the same time accessible melodramas, which are suitable for being introduced in music education at primary, secondary and basic art schools. The intention of the composing competition, organized in year 2020 by the Department of Music, Faculty of Education, University of J. E. Purkyně in Ústí nad Labem, is to expand the range of melodramas which are suitable for music education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    43-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus