Míry věcné významnosti s intervaly spolehlivosti a ukázky jejich využití v pedagogické praxi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896333" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896333 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13440/21:43896333 RIV/00216208:11230/21:10439999
Výsledek na webu
<a href="https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2412/2205" target="_blank" >https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2412/2205</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-6" target="_blank" >10.5817/SP2021-3-6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Míry věcné významnosti s intervaly spolehlivosti a ukázky jejich využití v pedagogické praxi
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený článek je teoreticko-metodologického charakteru a pojednává o možnostech využití měr věcné významnosti a jejich intervalů spolehlivosti na příkladu didaktických testů jako jedné z klíčových metod pedagogického výzkumu. Svým obsahem je možné jej rozdělit do tří částí. V první části je blíže popsána a komparována problematika používání statistické a věcné významnosti. Následně se text v obecné rovině věnuje základním mírám věcné významnosti a v neposlední části pak otázce jejich praktického využití včetně intervalů spolehlivosti. V závěru se autoři snaží prezentované informace kriticky zhodnotit a syntetizovat. Autoři si kladou za cíl přiblížit tuto problematiku čtenářům natolik, aby byli schopni se dané otázce sami věnovat a využívat zmiňované analýzy ve svých výzkumech.
Název v anglickém jazyce
Measures of effect size with confidence intervals and examples of their use in pedagogical practice
Popis výsledku anglicky
The presented article has a theoretical and methodological character and discusses the possibilities of using measures of effect size (including their confidence intervals) on the example of tests in education. Its content can be divided into three parts. The first part describes and compares the issue of using statistical significance and measures effect size. Subsequently, the text deals with the basic measures of effect size and, last but not least, the question of their using. In conclusion, the authors try to critically evaluate and synthesize the presented information. The authors aim to bring this issue closer to the readers so that they are able to address the issue themselves and use the mentioned analyses in their research. The entire presentation of data is performed on the basis of real data.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedadogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
35
Strana od-do
131-165
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85123353864