Comparison of Self-Concept and Self-Perceived School Success of Children with Foster Home or Family Upbringing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896761" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896761 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://repozytorium.ur.edu.pl/bitstream/handle/item/7442/6%20tirp%c3%a1k-comparison.pdf?sequence=1&isAllowed=y" target="_blank" >https://repozytorium.ur.edu.pl/bitstream/handle/item/7442/6%20tirp%c3%a1k-comparison.pdf?sequence=1&isAllowed=y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15584/jetacomps.2021.2.6" target="_blank" >10.15584/jetacomps.2021.2.6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Self-Concept and Self-Perceived School Success of Children with Foster Home or Family Upbringing
Popis výsledku v původním jazyce
This study is concerned with comparing the self-concept and self-perceived school success of children aged 10-15 years growing up in foster homes or in family environments. The research was carried out using the standardized Student's Perception of Ability Scale (SPAS) questionnaire (Matějček, Vágnerová, 1992), applied to a sample cohort of 178 selected respondents. The article reflects key aspects relating to this research.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Self-Concept and Self-Perceived School Success of Children with Foster Home or Family Upbringing
Popis výsledku anglicky
This study is concerned with comparing the self-concept and self-perceived school success of children aged 10-15 years growing up in foster homes or in family environments. The research was carried out using the standardized Student's Perception of Ability Scale (SPAS) questionnaire (Matějček, Vágnerová, 1992), applied to a sample cohort of 178 selected respondents. The article reflects key aspects relating to this research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Education, Technology and Computer Science
ISSN
2719-6550
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
2(32)
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
51-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—