Výuka češtiny pro cizince na českých vysokých školách - nástin historie, současný stav i výhled do budoucnosti (cíle výuky a potřeby zahraničních studentů různých oborů)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897148" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897148 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fedu.uniba.sk/fileadmin/pdf/Sucasti/Ustavy/Ustav_filologickych_studii/Philologia/Philologia_2022_2/PHILOLOGIA_2_2022_TLAC-02_21-34.pdf" target="_blank" >https://www.fedu.uniba.sk/fileadmin/pdf/Sucasti/Ustavy/Ustav_filologickych_studii/Philologia/Philologia_2022_2/PHILOLOGIA_2_2022_TLAC-02_21-34.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka češtiny pro cizince na českých vysokých školách - nástin historie, současný stav i výhled do budoucnosti (cíle výuky a potřeby zahraničních studentů různých oborů)
Popis výsledku v původním jazyce
Na úvod autor nastíní historii neodborové výuky češtiny pro cizince na českých vysokých školách. Zkušenosti z výuky češtiny pro cizince se bude snažit aplikovat také na výuky cizích jazyků na českých vysokých školách. Zaměří se na transformaci výuky pod dojmem Jazykové politiky Rady Evropy, tj. implementací zásad Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a také vlivem přijetí tzv. Boloňské deklarace. Hlavním tématem jeho vystoupení bude zamyšlení nad cíli neoborové výuky češtině pro cizince na českých vysokých školách a také nad jazykovými potřebami českých i zahraničních vysokoškolských studentů různých oborů. Autor se také zamyslí nad tím, jak těmto potřebám odpovídá zaměření jazykové výuky, nad tím, do jaké míry výuka bere v úvahu i profesní řeč pracovníků různých oborů a pod.
Název v anglickém jazyce
Czech language teaching for Foreigners at czech universities - Outline of history, current state and future outlook (teaching goals and needs of foreign students of different fields).
Popis výsledku anglicky
At the beginning, the author outlines the history of non-major teaching of Czech for foreigners at Czech universities. He will try to apply his experience of teaching Czech to foreigners to the teaching of foreign languages at Czech universities. It will focus on the transformation of teaching under the impression of the Language Policy of the Council of Europe, i.e. the implementation of the principles of the CEFR and also the influence of the adoption of the so-called Bologna Declaration. The main topic of his presentation will be reflection on the goals of non-major teaching of Czech for foreigners at Czech universities, as well as on the language needs of Czech and foreign university students in various fields. The author will also think about how the focus of language teaching meets these needs, e.g. the extent to which the teaching also takes into account the professional speech of workers in various fields, etc
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Philologia
ISSN
1339-2026
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
21-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—