Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pro-inclusive Character of Pupils´ Relations in Compulsory Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897277" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pro-inclusive Character of Pupils´ Relations in Compulsory Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the analysis of inclusive attitudes of pupils in compulsory basic education to individuals with different types and levels of disabilities. In a sample of 125 girls and 129 boys, it monitors the positive or negative nature of ainstreampupils&apos; relationships, gender and age differences in terms of their approaches to disabled individuals. It analyzes data from a non? standardized questionnaire using selected tools of descriptive and inductive statistics. Through them, it presents the results of a research probe carried out in the first quarter of 2022 at seven selected primary schools in the Hradec Králové Region.

  • Název v anglickém jazyce

    Pro-inclusive Character of Pupils´ Relations in Compulsory Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the analysis of inclusive attitudes of pupils in compulsory basic education to individuals with different types and levels of disabilities. In a sample of 125 girls and 129 boys, it monitors the positive or negative nature of ainstreampupils&apos; relationships, gender and age differences in terms of their approaches to disabled individuals. It analyzes data from a non? standardized questionnaire using selected tools of descriptive and inductive statistics. Through them, it presents the results of a research probe carried out in the first quarter of 2022 at seven selected primary schools in the Hradec Králové Region.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

    1805-0638

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    02

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    93-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus