Pro-inclusive Character of Pupils´ Relations in Compulsory Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897277" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pro-inclusive Character of Pupils´ Relations in Compulsory Education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the analysis of inclusive attitudes of pupils in compulsory basic education to individuals with different types and levels of disabilities. In a sample of 125 girls and 129 boys, it monitors the positive or negative nature of ainstreampupils' relationships, gender and age differences in terms of their approaches to disabled individuals. It analyzes data from a non? standardized questionnaire using selected tools of descriptive and inductive statistics. Through them, it presents the results of a research probe carried out in the first quarter of 2022 at seven selected primary schools in the Hradec Králové Region.
Název v anglickém jazyce
Pro-inclusive Character of Pupils´ Relations in Compulsory Education
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the analysis of inclusive attitudes of pupils in compulsory basic education to individuals with different types and levels of disabilities. In a sample of 125 girls and 129 boys, it monitors the positive or negative nature of ainstreampupils' relationships, gender and age differences in terms of their approaches to disabled individuals. It analyzes data from a non? standardized questionnaire using selected tools of descriptive and inductive statistics. Through them, it presents the results of a research probe carried out in the first quarter of 2022 at seven selected primary schools in the Hradec Králové Region.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Grant journal
ISSN
1805-062X
e-ISSN
1805-0638
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
02
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
93-98
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—