Tělesná výchova a sport a jeho materiální zázemí jako formující prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897645" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897645 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2022-03-04.pdf" target="_blank" >http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2022-03-04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tělesná výchova a sport a jeho materiální zázemí jako formující prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Tělesná výchova a sport jsou nedílnou součástí ivota kadého člověka. V rámci konference konané k 100. výročí pedagogiky sportu se sešla řada odborníků, kteří společně diskutovali u kulatého stolu na témata týkající se tělesné výchovy a sportu před pandemií Covid-19, během ní a o moných prognózách pro tělesnou výchovu a sport do budoucna. První část diskuse se týkala obecného úvodu do problematiky tělesné výchovy (TV) na základních a středních školách (ZŠ, SŠ). Dále se diskuse zaměřila na specifika dnešní doby, která klade na vyučující tělesné výchovy stále nové výzvy. Následně byla zmíněna i další témata, např. vliv prostředí na uchazeče o výuku TV, kvalita absolventů učitelských programů s aprobací tělesná výchova na vysokých školách, heterogenita áků a studentů, rámcové vzdělávací programy apod. Součástí diskuse bylo i téma přístupu a vztahu k pohybu mezi dětmi a mládeí. edním z výsledků diskuse bylo zjištění, e ve výše uvedeném hraje významnou roli především sociální kapitál rodiny a e se situace můe významně lišit v závislosti na velikosti a poloze sídlení jednotky. Problematiku je pak třeba řešit komplexně.
Název v anglickém jazyce
Physical education and sport and its material background as a formative environment (summary from the rounded table during the conference 100 years of sports pedagogy)
Popis výsledku anglicky
Physical education and sports are an integral part of every person?s life. As a part of the conference held to mark the 100th anniversary of sport pedagogy, a number of experts gathered at a round table to discuss topics related to physical education and sports before and during the Covid-19 pandemic and about possible forecasts for physical education and sports in the future. The first part of the discussion concerned a general introduction into the issues of physical education in elementary and secondary school. Further, the discussion focused on specifics of current time, which places new demands on teachers of physical education. After that, also another topics has been mentioned, e. g. influence of an environment on physical education applicants, quality of graduates of teachers training programmes with the physical education teaching qualification, heterogeneousness of pupils and students, frame education programmes etc. The part of the discussion was also the topic of a children and youth's access and relationship towards the physical activity. The main finding was that in a highermentioned issue mainly a social capital of a family plays the role. The another finding was that the situation may significantly differ together with a size and location of the place of settlement. The higher-mentioned issues need to be solved comprehensively.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
84-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—