Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Stochastická zkoumání.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898129" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kuv.upol.cz/1-2023" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/1-2023</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Stochastická zkoumání.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vzdát se monosti sestavit kompozici svého díla vidíme jako snahu po větší část 20. století. V hudbě takté činí aleatorika. Je projevem jisté únavy z toho, e člověk vdy komponuje ?nějak?. Autor se tak dává do sluby jevů, které tím zhodnocuje hned dvakrát: e si tyto jevy vůbec vybral, či si jich všiml, a e do nich nezasahuje a dobrovolně tak transformuje svou subjektivitu. Je tak ve slubě nadosobním procesuálním jevům, které zhmotňuje a fixuje. Tato ?minimálnost zásahu?, či objevnost v procesech, které tu neviděny jsou, nebo se dají iniciovat a ?dějí se po svém?, je jako znak tvorby Daniela Hanzlíka srovnávána s dílem Zdeňka Sýkory, který se stochastickými procesy zabýval celou poslední třetinu 20. století.

  • Název v anglickém jazyce

    Stochastic research

  • Popis výsledku anglicky

    We see giving up the opportunity to compose the composition of our work as an effort for most of the 20th century. He also makes aleatorics in music. It is a sign of a certain fatigue that one always composes &quot;somehow&quot;. The author thus puts himself at the service of phenomena, which he thus evaluates twice: that he has chosen or noticed these phenomena at all, and that he does not interfere in them and thus voluntarily transforms his subjectivity. He is thus at the service of superpersonal procedural phenomena, which he materializes and fixes. This &quot;minimal intervention&quot;, or discovery in processes that are not seen here, or can be initiated and &quot;happen in their own way&quot;, is compared as a sign of Daniel Hanzlík&apos;s work with the work of Zdeněk Sýkora, who dealt with stochastic processes throughout the last third 20. century.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus