Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898175" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-2_3-Adamkova.pdf" target="_blank" >https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-2_3-Adamkova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poznání stavby lidského těla je neodmyslitelnou součástí vzdělávání a brzká identifikace nesprávných představ můe ovlivnit celkové vnímání lidského těla u áků. Cílem bylo zjistit představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy. Výzkumu se zúčastnilo 359 respondentů, z prvního stupně základní školy jich bylo 174. Kromě zjištění úrovně představ bylo záměrem určit vliv genderu, přítomnosti lékaře v rodině, navštěvovaného ročníku, vnímané zranitelnostia vnímaného odporu. Pro analýzu dat byly pouity metody deskriptivní, induktivní a vícerozměrné statistiky. Gender, stupeň školy, vnímaná zranitelnost a vnímaný odpor se projevily jako významné faktory ovlivňující úroveň představ áků o stavbě lidské hlavy. V závěru jsou uvedeny implikace do pedagogické praxe a návrhy pro další výzkum.

  • Název v anglickém jazyce

    Primary school pupils' ideas about human head composition

  • Popis výsledku anglicky

    Knowing the structure of the human body is an inherent part of education, and early identification of incorrect ideas can affect the overall perception of the human body among pupils. The main aim was to find out the ideas of primaryary school pupils about the internal structure of the human head. 359 respondents took part in the research, 174 of them from the first grade of elementary school. In addition to finding out the level of ideas, the intention was to determine the influence of gender, the presence of a doctor in the family, the grade attended, perceived vulnerability and perceived disgust. Descriptive, inferential and multivariate statistics methods were used for data analysis. Gender, grade of school, perceived vulnerability and perceived disgust emerged as significant factors influencing the level of students&apos; ideas about the structure of the human head. Implications for pedagogical practice and suggestions for further research are given in the conclusion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Arnica

  • ISSN

    1804-8366

  • e-ISSN

    1804-8366

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    74-84

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus