Představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898175" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-2_3-Adamkova.pdf" target="_blank" >https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-2_3-Adamkova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy
Popis výsledku v původním jazyce
Poznání stavby lidského těla je neodmyslitelnou součástí vzdělávání a brzká identifikace nesprávných představ můe ovlivnit celkové vnímání lidského těla u áků. Cílem bylo zjistit představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy. Výzkumu se zúčastnilo 359 respondentů, z prvního stupně základní školy jich bylo 174. Kromě zjištění úrovně představ bylo záměrem určit vliv genderu, přítomnosti lékaře v rodině, navštěvovaného ročníku, vnímané zranitelnostia vnímaného odporu. Pro analýzu dat byly pouity metody deskriptivní, induktivní a vícerozměrné statistiky. Gender, stupeň školy, vnímaná zranitelnost a vnímaný odpor se projevily jako významné faktory ovlivňující úroveň představ áků o stavbě lidské hlavy. V závěru jsou uvedeny implikace do pedagogické praxe a návrhy pro další výzkum.
Název v anglickém jazyce
Primary school pupils' ideas about human head composition
Popis výsledku anglicky
Knowing the structure of the human body is an inherent part of education, and early identification of incorrect ideas can affect the overall perception of the human body among pupils. The main aim was to find out the ideas of primaryary school pupils about the internal structure of the human head. 359 respondents took part in the research, 174 of them from the first grade of elementary school. In addition to finding out the level of ideas, the intention was to determine the influence of gender, the presence of a doctor in the family, the grade attended, perceived vulnerability and perceived disgust. Descriptive, inferential and multivariate statistics methods were used for data analysis. Gender, grade of school, perceived vulnerability and perceived disgust emerged as significant factors influencing the level of students' ideas about the structure of the human head. Implications for pedagogical practice and suggestions for further research are given in the conclusion.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Arnica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
1804-8366
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
74-84
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—