Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prediktory postojů učitelů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání: víceúrovňový hierarchický model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898469" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf" target="_blank" >http://capv.cz/wp-content/uploads/2024/08/CAPV_Sbornik-2024-fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prediktory postojů učitelů základních škol k inkluzivnímu vzdělávání: víceúrovňový hierarchický model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá dosud stále aktuálním tématem postojů učitelů základních škol (ZŠ) ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání (IV). Jeho cílem je analyzovat prediktory na individuální (učitelské) a školní úrovni, které mohou mít spojitost s ochotou učitelů realizovat inkluzivní opatření v praxi. Pro účely kvantitativní analýzy se vyuívá hierarchické víceúrovňové modelování s fixními a náhodnými efekty, které je realizováno na kvótním vzorku 138 běných ZŠ a 1434 učitelů. Výsledky potvrdily, e vyšší míra ochoty realizovat inkluzivní opatření v praxi je predikována zejm. přesvědčením/pocity a self-efficacy učitelů ve vztahu k IV. Deklarovaná vyšší ochota byla identifikována také u en, naproti tomu se vzrůstající délkou praxe učitelů ve školství měla tendenci spíše klesat. Při kontrole vlivu prediktorů individuální úrovně se prokázal statisticky významný vliv pouze s ohledem na ?kolektivní? přesvědčení/pocity učitelů ve vztahu k IV, nicméně efekt tohoto prediktoru byl slabý. Významný podíl vysvětlené variance připadal zejména na prediktory na učitelské úrovni, spíše ne na úrovni škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictors of primary school teachers? attitudes towards inclusive education: a multilevel hierarchical model

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the still topical issue of attitudes of primary school teachers to inclusive education (IE). It aims to analyse predictors at the individual (teacher) and school level that may be related to attitudes towards IE. For the quantitative analysis, a hierarchical multilevel modeling with fixed and random effects is used and implemented on a quota sample of 138 regular primary schools and 1,434 teachers. The results confirmed that higher levels of willingness to implement inclusive intentions in practice are predicted by teachers? beliefs/ feelings and self -efficacy in relation to IE. Declared higher willingness was also identified among females, on the other hand, it tended to decrease with increasing length of teachers? careers in education. When controlling for the effect of individual level predictors, there was a statistically significant effect only with respect to teachers? ?collective? beliefs/feelings in relation to IE, however, the effect of this predictor was weak. In particular, a significant proportion of the explained variance was accounted for by teacher -level rather than school -level predictors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu

  • ISBN

    978-80-7392-421-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    350-354

  • Název nakladatele

    MSD Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 9. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku