Pozitivní ovlivnění skoliotického drení u dětí ve vzdělávacím procesu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898819" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898819 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44555601:13450/24:43898527
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pozitivní ovlivnění skoliotického drení u dětí ve vzdělávacím procesu
Popis výsledku v původním jazyce
Úvod: Správné postavení těla je ideální poloha během kadodenních činností, která zajišťuje lepší funkci tělesných systémů. U dětí je klíčové během školní docházky, kdy nesprávné návyky mohou vést k posturálním vadám, zejména během kritických období růstu. Včasná a správná edukace o drení těla můe slouit jako prevence těchto problémů, avšak současný nedostatek relevantních zdrojů vyaduje vytvoření přehledové studie pro poskytování uspokojivých doporučení v pedagogické praxi. Metodika: Pro přehledovou studii byly analyzovány zahraniční články publikované v databázi Web of Science mezi lety 2020 a 2024, které se týkaly ergonomie, drení těla a školního prostředí. Výsledky: Bylo dohledáno 22 studií zabývají se tématem ovlivnění vadného drení těla, které lze aplikovat v rámci vzdělávacího procesu. Na základě zaměření byly studie rozřazeny do několika oblastí: ergonomie školního nábytku, rozměry školního batohu, pohybová aktivita a edukace a výchova. Výsledky ukázaly, e většina školního nábytku neodpovídá antropometrickým hodnotám dětí a nošení těkých batohů negativně ovlivňuje drení těla, co zdůrazňuje potřebu revize normativů a zvýšení povědomí o správném drení těla. Závěr: Pro prevenci a nápravu těchto problémů je důleitá správná edukace o posturální hygieně a ergonomii, pravidelná pohybová aktivita a správné pouívání školních batohů.
Název v anglickém jazyce
Positive influence of scoliotic posture in children in the educational process
Popis výsledku anglicky
Abstract: Introduction: Correct body posture is the ideal position during daily activities that ensures better functioning of the body systems. For children, it is crucial during schooling, when incorrect habits can lead to postural defects, especially during critical periods of growth. Early and proper education on posture can serve as prevention of these problems, but the current lack of relevant resources requires the development of a review study to provide satisfactory recommendations in educational practice. Methodology: For the review study, international articles published in the Web of Science database between 2020 and 2024 related to ergonomics, posture and the school environment were analysed. Results: Twenty-two studies were found that dealt with the topic of influencing faulty posture, which can be applied within the educational process. Based on the focus, the studies were classified into several areas: ergonomics of school furniture, school backpack dimensions, physical activity and education and training. The results showed that most school furniture does not correspond to the anthropometric values of children and carrying heavy backpacks negatively affects posture, highlighting the need to revise norms and raise awareness of correct posture. Conclusion: Proper education about postural hygiene and ergonomics, regular physical activity, and proper use of school backpacks are important to prevent and correct these problems.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
30304 - Public and environmental health
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Intervenční a edukačně-rehabilitační přístupy v oblasti ortopedie - Přehledové studie III.
ISBN
978-80-7561-478-0
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
163-186
Počet stran knihy
225
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS kapitoly
—