Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pozitivní ovlivnění skoliotického drení u dětí ve vzdělávacím procesu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898819" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898819 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13450/24:43898527

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pozitivní ovlivnění skoliotického drení u dětí ve vzdělávacím procesu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úvod: Správné postavení těla je ideální poloha během kadodenních činností, která zajišťuje lepší funkci tělesných systémů. U dětí je klíčové během školní docházky, kdy nesprávné návyky mohou vést k posturálním vadám, zejména během kritických období růstu. Včasná a správná edukace o drení těla můe slouit jako prevence těchto problémů, avšak současný nedostatek relevantních zdrojů vyaduje vytvoření přehledové studie pro poskytování uspokojivých doporučení v pedagogické praxi. Metodika: Pro přehledovou studii byly analyzovány zahraniční články publikované v databázi Web of Science mezi lety 2020 a 2024, které se týkaly ergonomie, drení těla a školního prostředí. Výsledky: Bylo dohledáno 22 studií zabývají se tématem ovlivnění vadného drení těla, které lze aplikovat v rámci vzdělávacího procesu. Na základě zaměření byly studie rozřazeny do několika oblastí: ergonomie školního nábytku, rozměry školního batohu, pohybová aktivita a edukace a výchova. Výsledky ukázaly, e většina školního nábytku neodpovídá antropometrickým hodnotám dětí a nošení těkých batohů negativně ovlivňuje drení těla, co zdůrazňuje potřebu revize normativů a zvýšení povědomí o správném drení těla. Závěr: Pro prevenci a nápravu těchto problémů je důleitá správná edukace o posturální hygieně a ergonomii, pravidelná pohybová aktivita a správné pouívání školních batohů.

  • Název v anglickém jazyce

    Positive influence of scoliotic posture in children in the educational process

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract: Introduction: Correct body posture is the ideal position during daily activities that ensures better functioning of the body systems. For children, it is crucial during schooling, when incorrect habits can lead to postural defects, especially during critical periods of growth. Early and proper education on posture can serve as prevention of these problems, but the current lack of relevant resources requires the development of a review study to provide satisfactory recommendations in educational practice. Methodology: For the review study, international articles published in the Web of Science database between 2020 and 2024 related to ergonomics, posture and the school environment were analysed. Results: Twenty-two studies were found that dealt with the topic of influencing faulty posture, which can be applied within the educational process. Based on the focus, the studies were classified into several areas: ergonomics of school furniture, school backpack dimensions, physical activity and education and training. The results showed that most school furniture does not correspond to the anthropometric values of children and carrying heavy backpacks negatively affects posture, highlighting the need to revise norms and raise awareness of correct posture. Conclusion: Proper education about postural hygiene and ergonomics, regular physical activity, and proper use of school backpacks are important to prevent and correct these problems.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30304 - Public and environmental health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Intervenční a edukačně-rehabilitační přístupy v oblasti ortopedie - Přehledové studie III.

  • ISBN

    978-80-7561-478-0

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    163-186

  • Počet stran knihy

    225

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Kód UT WoS kapitoly