Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentální mapa Česka v podání českých žáků základních a středních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F13%3A43884951" target="_blank" >RIV/44555601:13440/13:43884951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mentální mapa Česka v podání českých žáků základních a středních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje výzkum zaměřený na představy o prostorovém uspořádání a geografii Česka u českých žáků základních a středních škol. V článku jsou prezentovány výsledky tří základních částí výzkumu: obsahová analýza jednotlivých mentálních map žáků, analýza přesnosti umístění hlavního města Prahy na těchto mentálních mapách a analýza map preferencí žáků pro bydlení. Specifikem výzkumu je zaměření na kartografické znázornění výsledků. První část výzkumu využívá tzv. agregovaných mentálních map, v druhéčásti jsou pomocí GIS měřeny odchylky lokalizace Prahy v jednotlivých mentálních mapách od "správné" polohy Prahy. Třetí část výzkumu využívá opět agregace mentálních map a pomocí znakového klíče map zobrazuje preferenční bilanci jednotlivých zakreslených míst.

  • Název v anglickém jazyce

    Mental map of Czechia rendered by Czech elementary and secondary school students

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents a study which observes the notions of Czech elementary and secondary school students about the spatial layout and geography of Czechia. Findings of the study s three basic phases are presented in the article: a contents analysis ofthe students individual mental maps; an analysis of the accuracy with which the students depicted Prague, the capital city, within these maps; and an analysis of the maps expressing where students would prefer to live. A special characteristic of this study is its focus on the cartographic representation of the results. The first phase of the study makes use of aggregated mental maps; the second uses GIS to measure aberrations in the locating of Prague on individual mental maps from Pragues "correct" location; and the third again uses aggregated mental maps and employs a map key to represent student preferences for specific locations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografie

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    118

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    59-76

  • Kód UT WoS článku

    000318255800004

  • EID výsledku v databázi Scopus